Codziennie spotykamy się z setkami organizowanymi aukcjami charytatywnymi dla osób potrzebujących pomocy. Skąd dowiadujemy się o nich?
Ponad 60 procent Polaków o zbiórkach charytatywnych dowiaduje się właśnie z sieci. Największy udział w tym mają media społecznościowe. Są one kilka razy częściej podawane jako źródło takich informacji, aniżeli ogólnodostępne portale. Telewizja, radio i prasa pozostają w tyle. Również za pośrednictwem ulotek czy bezpośrednio w czasie rozmowy przekazywanie takich informacji jest o wiele rzadsze.
Jak podaje raport, zrealizowany przez UCE RESEARCH dla serwisu Szczytny-Cel.pl – ponad 63% rodaków o prowadzonych aukcjach internetowych dowiaduje się najczęściej z internetu.
Aukcje charytatywne w sieci najbardziej popularne były około 5-7 lat temu. Jednak nadal wciąż to właśnie internet skupia naszą największą uwagę. To właśnie tutaj też zbierane są największe datki dla potrzebujących. W ten kanał kontaktu z Polakami bardzo mocno inwestują fundacje, organizacje pożytku publicznego oraz serwisy zbiórkowe. Z racji tego ich nakłady finansowe na ten rodzaj zbiórek stale rosną.
źródło zdjęcia głównego: pexels.com