Playlista jako sposób komunikacji z konsumentami

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Spotify to usługa przesyłania strumieniowego, w której można słuchać muzyki, audiobooków i podcastów. I nawet jeśli marka w ogóle nie jest związana z muzyką, to warto uwzględnić ją w komunikacji ze swoimi odbiorcami. Oto kilka przykładów tego, jak ta platforma została wykorzystana przez niektóre firmy do promowania swoich produktów lub usług.

Adoptify

Marketingowcy z agencji Serviceplan odkryli, że psy też mają swoje ulubione gatunki muzyczne oraz kompozycje. Na tej podstawie stworzyli całą kampanię dla monachijskiego schroniska. Nagrali kilka filmów z psami reagującymi na różne utwory muzyczne, a następnie dołączyli je do popularnych playlist na Spotify. W ten sposób potencjalni właściciele mogli trafić na materiał z czworonogiem o takim samym guście muzycznym. Dodatkowo akcję uzupełniały plakaty, strona internetowa i chwytliwa nazwa Adoptify. Krótki materiał o kampanii możesz obejrzeć tutaj.

Hunger Spotters

Agencja BBDO dba o komunikację brandingową marki Snickers na całym świecie. Najpopularniejsza kampania „Głodny nie jesteś sobą” działa dla marki już od 10 lat, a twórcy wciąż znajdują nowe sposoby na jej ulepszenie.

Marketingowcy z londyńskiego AMV BBDO zagłębili się w wewnętrzne dane Spotify i znaleźli coś interesującego: ludzie przez większość czasu trzymają się pewnego wzorca przy wyborze gatunków muzycznych, ale czasami robią od tego wyjątek i na przykład miłośnik rocka wybiera popowy lub klasyczny utwór. Wniosek? To decyzja podyktowana głodem.

Na tej podstawie powstała kampania złożona z kilkunastu specjalnie w tym celu stworzonych utworów, których teksty nawoływały do przekąszenia czegoś i powrotu do ulubionego gatunku. Dzięki możliwości personifikacji w Spotify kompozycje te trafiają we właściwe uszy we właściwym czasie. Więcej o kampanii możesz się dowiedzieć z tego materiału.

Barilla i makaronowa playlista

Barilla połączyła siły ze Spotify, aby zapewnić swoim odbiorcom przyjemne gotowanie zawsze idealnego makaronu – przygotowała kilka playlist pod konkretne typy makaronu. Idea polega na tym, że gdy woda w garnku się zagotuje, wrzucasz do niej makaron i włączasz odpowiednią playlistę. Kiedy skończysz słuchać ostatniego utworu, Twój makaron powinien być już gotowy.

Jak widzisz, tworzenie i udostępnianie playlist to świetne uzupełnienie Twoich działań marketingowych. Playlisty mogą wzmacniać wydźwięk Twojej marki i być wszechstronnym narzędziem komunikacyjnym w ramach kampanii reklamowej, a także zwiększać świadomość marki wśród milionów słuchaczy.

Muzyka i moda

Ścieżki dźwiękowe do ostatnich pokazów Prady stworzone przez DJ-a Richiego Hawtina czy Plastikmana były przedmiotem tak długich i ożywionych dyskusji, jak nowe kolekcje Miuccii Prady i Rafa Simonsa. Wszystkich utworów można posłuchać na stronie włoskiej marki na platformie streamingowej Spotify – każdy pokaz duetu projektantów ma osobną playlistę.

Innym przykładem wykorzystania muzyki w działaniach marketingowych marki modowej jest Chanel. Oficjalne konto firmy (tym razem na Apple Music, nie Spotify) zawiera 14 playlist, które marce pomogli stworzyć jej przyjaciele. Wśród nich Michelle Gobert i wokalistka K-popowej grupy Blackpink Jenny oraz aktorka Margaret Qualley. Z kolei zaproszenia na ostatni pokaz marki jesień–zima 2021/22 zostały wydrukowane z kodem QR do odkrywania muzyki z pokazu.

Zdj. główne: Ivan Samkov/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*