W wyniku wspólnej inicjatywy fińskiego prywatnego dostawcy usług autobusowych Savonlija oraz sieci supermarketów HOK-Elanto powstał sympatyczny projekt, który ma na celu przypomnienie obywatelom o zasadach dystansu społecznego w trakcie drugiej fali pandemii COVID-19.
W autobusach przewoźnika na dobre zagościły gigantyczne pluszowe misie, które zachęcają Finów do przestrzegania rządowych obostrzeń.
Tuomas Ahola, dyrektor marketingu HOK-Elanto, w komunikacie z 17 grudnia oświadczył, że spółdzielnia chciała w humorystyczny sposób przypomnieć pasażerom o ich zobowiązaniach społecznych.
Chcieliśmy w pozytywny sposób zademonstrować dystans społeczny, który może nawet wywołać uśmiech na twarzy – ponieważ, szczerze mówiąc, właśnie tego potrzebujemy teraz. Więc jaki byłby lepszy sposób przypominania ludziom o zachowaniu dystansu, niż wprowadzenie puszystych pasażerów na siedzenia obok nich w autobusach?
Po wykonaniu misji, pluszaki zostaną odpowiednio wyczyszczone i przekazane do Nowego Szpitala Dziecięcego w Helsinkach.
Zdjęcie główne artykułu: fot. Joakim Honkasalo, źródło: unsplash.com