Czy reklama radiowa nadal działa?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Nie ma wątpliwości, że szeroko rozumiany marketing cyfrowy to dzisiaj najlepszy sposób dotarcia do potencjalnych klientów. Co w takim razie z klasycznymi formami marketingu, takimi jak reklama radiowa? Czy powinniśmy zawczasu spisać ją na straty? Niekoniecznie. 

Reklama radiowa – sędziwa, ale nadal w cenie

W ciągu ostatnich kilkunastu lat marketing znacząco zmienił swoje oblicze. Reklamy zaczęły wypełniać przestrzeń cyfrową, docierając do użytkowników za pośrednictwem mediów społecznościowych, przemycane w aplikacjach czy wyskakujące na ulubionych portalach i stronach internetowych. W obliczu nowych możliwości dotarcia do klientów, które wspierane są dodatkowo przez personalizację reklam, rodzi się zatem pytanie o zasadność istnienia klasycznych form marketingu, do których należy także reklama radiowa. Mimo że marketing cyfrowy jest bez wątpienia jednym z najlepszych sposobów, dzięki którym marki mogą osiągnąć lepszą widoczność, zdobyć zaufanie klientów i więcej zaoszczędzić, nad marketingiem radiowym nadal warto się zastanowić podczas planowania budżetu. Reklama radiowa to doskonały sposób na bezpośrednią komunikację z odbiorcami, wysłanie zwięzłej wiadomości i upewnienie się, że to, co mamy do powiedzenia, dotrze do docelowej grupy klientów. Jak działa to w praktyce? 

Reklama radiowa pozwala dotrzeć do szerokiej grupy docelowej

Nie wszystkie stacje radiowe i kanały są takie same – różnią się tematyką audycji, prezentowanymi treściami oraz gatunkami muzycznymi. Wybór tej właściwej ma zatem kluczowe znaczenie, ponieważ pozwala dotrzeć do konkretnej, ale zarazem bardzo szerokiej grupy docelowej. Co najlepsze, o dobór grupy nie musimy starać się samodzielnie – stacja radiowa wykona całą tę pracę za nas, przyciągając słuchaczy zainteresowanych danymi tematami lub branżami. Decydując się na reklamę w radiu, możemy z łatwością przyciągnąć do siebie nowych klientów, których moglibyśmy nigdy nie zyskać, koncentrując się jedynie na personalizowanych reklamach w social mediach. 

Reklama radiowa daje głos marce

Konsumenci jeszcze nigdy nie byli tak świadomi i tak wybredni jak dziś. Możliwości wyboru jest sporo, więc oprócz samego produktu szukają oni także osobowości stojącej za daną marką, głównie po to, aby dowiedzieć się, czy ich wartości są zgodne z wartościami firmy, od której zamierzają coś kupić. Wysłanie wiadomości w audycji radiowej to fantastyczna możliwość przedstawienia marki szerokiej publiczności. 

Reklama radiowa pozwala na krótki, ale skuteczny przekaz

Wśród rozwijających się rodzajów marketingu jest niewątpliwie SEO, tworzenie treści i copywriting. Chociaż wszystkie te techniki mogą być niezwykle skuteczne, wymagają od czytelnika skupienia i nieco większej uwagi. W zabieganej rzeczywistości nie jest łatwo skupić się na obszernej treści i należy wziąć to pod uwagę przy planowaniu strategii marketingowej. Odpowiedzią może być właśnie reklama radiowa, która ma moc przekazywania wielu informacji w zaledwie kilka sekund.

Choć w dobie rewolucji cyfrowej reklama radiowa na pewno nie może stanowić podstawy strategii marketingowej, z całą pewnością nie można spisywać jej potencjału na straty. Dzięki krótkiej, ale treściwej formie oraz możliwości dotarcia do szerokich kręgów potencjalnych klientów z całą pewnością warto rozważyć ją jako dopełnienie działań w sieci.

Przeczytaj też: https://medialis.pl/marketing-w-pigulce/jak-wzbudzic-swiadomosc-marki/

Zdjęcie główne: Dmitry Demidov/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*