Dlaczego warto wykonać audyt SEO?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Chcesz, aby Twój sklep internetowy przynosił większe zyski? A może prowadzisz firmę i chcesz zdobyć nowych klientów dzięki stronie internetowej? Wykonaj profesjonalny audyt SEO. Dzięki niemu upewnisz się, czy Twoja witryna jest atrakcyjna dla użytkowników i dowiesz się, jakie zmiany warto w niej wprowadzić, by zapewniała więcej korzyści.

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO to szczegółowa analiza witryny w zakresie dopasowania jej do wymagań wyszukiwarek internetowych. Dzięki niej dowiesz się, które elementy serwisu działają bez zarzutu, które można poprawić, a jakie należy wymienić. Analiza SEO pomaga zidentyfikować mocne i słabe strony serwisu.

Co zawiera audyt SEO?

Profesjonalny audyt SEO to szczegółowa analiza aktualnego stanu i kondycji witryny. Obejmuje wiele elementów. Podczas analizy specjalista bierze pod uwagę warstwę techniczną serwisu, w tym m.in. ewentualne błędy techniczne, dostępność dla robotów oraz indeksację w wyszukiwarkach. Bierze pod uwagę strukturę strony oraz linkowanie wewnętrzne. Podczas audytu sprawdzana jest też jej przyjazność dla urządzeń mobilnych oraz zastosowane narzędzia analityczne.

Kompleksowa analiza SEO dotyczy ponadto treści na stronie. W tym celu specjalista sprawdza, czy opublikowane teksty są unikalne, właściwie zoptymalizowane pod wyszukiwarkę i odpowiednio nasycone frazami. Audyt obejmuje sprawdzenie elementów graficznych w zakresie ich czasu ładowania, rozmiaru i uzupełnionych atrybutów alt.

Fot. muneebfarman / pixabay.com

Istotny elementem audytu jest zbadanie kodu źródłowego. Ekspert weryfikuje kod pod kątem zgodności ze standardami W3C, analizuje strukturę nagłówków oraz poprawność tytułów i meta tagów. Ważne jest też przeanalizowanie struktury serwisu, w tym zwłaszcza adresów URL, atrybutów canonical, przekierowań w obrębie domeny i wykorzystania mikroformatów. Analiza SEO bierze również pod uwagę stronicowanie i sortowanie podstron, prawidłowość sitemap (w tym także sitemap grafiki i wideo), poprawność pliku robots.txt oraz szybkość ładowania strony.

Jak audyt SEO wpływa na pozycjonowanie?

Efektem wykonania profesjonalnego audytu pozycjonerskiego jest powstanie szczegółowej dokumentacji, która zawiera zalecenia optymalizacyjne dla sklepu bądź strony internetowej. Realizacja owych zaleceń zwiększa widoczność witryny w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania, co przekłada się na poprawę konkurencyjności firmy i możliwość uzyskania wyższych pozycji w wyszukiwarce. Lepsza widoczność i wyższe pozycje w rankingu Google to z kolei możliwość dotarcia do większego grona potencjalnych klientów, a tym samym szansa na zwiększenie sprzedaży.

Audyt SEO jest niezbędny przed rozpoczęciem profesjonalnego pozycjonowania. Ponadto zaleca się, aby przynajmniej raz w roku przeprowadzać analizę SEO witryny w celu dostosowania jej do nowych wytycznych Google. Wyszukiwarka stale pracuje nad udoskonalaniem wyników wyszukiwania, co sprawia, że czynniki decydujące o wyglądzie rankingu zmieniają się cały czas. Audyt SEO z DevaGroup pozwoli Ci zadbać o to, aby Twoja witryna była zawsze do nich dostosowana i nie dała się wyprzedzić konkurencji.

Zdjęcie główne: LightFieldStudios / elements.envato.com/

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*