Nawet najlepszy pomysł na biznes pozostanie tylko marzeniem, jeśli nie przyniesie zysku. Samo stworzenie produktu również nie wystarczy. Trzeba go jeszcze umiejętnie wprowadzić na rynek.
Praca nad produktem nie kończy się na jego stworzeniu. To tak naprawdę początek jego długiej drogi do konsumenta. Najczęściej firmy popełniają typowe błędy: nie badają wystarczająco rynku, źle określają grupę docelową i dobierają niewłaściwe metody promocji. Przedstawiamy więc kilka praktycznych wskazówek, jak tych błędów uniknąć i co zrobić, by produkt przyniósł zyski.
Przy wprowadzaniu produktu lub usługi na rynek staniesz przed szczególnym problemem – brakiem pewności i przewidywalności, czy będzie popyt na Twój produkt i jak zareagują na niego klienci oraz konkurencja. Jednak ryzyko niepowodzenia możesz zmniejszyć, pracując nad strategią. Obejmuje ona kilka kluczowych elementów:
To ostatni etap tworzenia strategii promocji i sprzedaży nowego produktu. Określa działania, metody oraz zasady, według których będziesz komunikować się z grupą docelową.
Pamiętaj, że kluczowe dla sukcesu jest użycie różnych kanałów komunikacyjnych i nośników informacji: reklam zewnętrznych i w punktach sprzedaży, przekazów ustnych, spotów radiowych i telewizyjnych, reklam internetowych oraz treści w sieciach społecznościowych. Zadbaj też o ciekawy content dobrej jakości, łącz krótkie posty i długie longready z grafikami, filmikami i audio.
Stali klienci to segment, do którego przede wszystkim należy kierować promocję nowego produktu. Nie tylko z dużym prawdopodobieństwem zainteresują się nowością, ale mogą również opowiedzieć o niej w sieciach społecznościowych lub polecić znajomym.
Możesz zorganizować małe wydarzenie online lub offline tylko dla lojalnych klientów – prezentację, spotkanie czy testowanie produktu. Nie zapomnij poprosić ich o podzielenie się swoimi opiniami i uwagami.
Zamiast po prostu ogłaszać nowość, zaoferuj korzystne warunki tym, którzy kupią ją jako pierwsi. Taka oferta specjalna może obejmować:
W ten sposób potencjalni klienci poczują potrzebę dokonania zakupu i nie odłożą go na później, by nie przegapić korzyści.
Dobrym pomysłem będzie też zorganizowanie konkursu – nowy produkt może być w nim tematem przewodnim lub nagrodą. W ten sposób przyciągniesz nowych klientów i zaktywizujesz aktualnych.
Zdjęcie główne: George Morina/pexels.com