Artykuł sponsorowany
Reklama w internecie to obecnie jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych sposobów na promocję firmy, sklepu, produktu czy usługi. Aby kampania online była skuteczna, potrzebna będzie wiedza z zakresu SEO, SEM, SMM, analizy grupy docelowej, Google Ads… Brzmi jak dużo pracy? Warto zlecić te zadania doświadczonej agencji.
Kampania reklamowa to ogół działań marketingowych, które mogą skupiać się na różnych celach – na przykład zwiększeniu sprzedaży, budowaniu świadomości marki czy pozyskaniu nowych odbiorców treści. Tego typu działania można prowadzić offline, a także w internecie. Druga opcja jest obecnie znacznie bardziej popularna ze względu na większą dostępność, jednak należy mieć na uwadze także bardzo dużą konkurencję. W efekcie niezwykle istotne będzie odpowiednie przeprowadzenie takich działań – najczęściej możemy podzielić ten proces na sześć etapów, od planowania, poprzez wdrożenie kampanii, aż po śledzenie jej efektywności. Przeważnie całość przebiega w następujący sposób:
Stworzenie skutecznej kampanii online wymaga zatem dużej wiedzy z zakresu obsługi dostępnych narzędzi, umiejętności analizy danych oraz pewnej znajomości rynku – zarówno branży marketingu, jak i sektora, w którym działa firma. Do tego nie można pominąć gotowości na zbieranie doświadczenia i stałe udoskonalanie strategii.
Internet daje firmom ogromne możliwości promocji, oferując także szereg narzędzi i rozwiązań pomocnych przy tworzeniu kampanii online. Należą do nich m.in. systemy Google Ads czy Facebook Ads, które skupiają się na przygotowywaniu reklam wyświetlanych w wyszukiwarce lub mediach społecznościowych. Często wykorzystywaną metodą jest także pozycjonowanie, czyli marketing SEO. Warto zaznaczyć, że zdecydowana większość tych narzędzi jest dostępna bez opłat, choć przeważnie część funkcji jest dostępna dopiero w wersji płatnej. Aby jednak w pełni je opanować, niezbędna będzie inwestycja w specjalistyczne kursy lub wieloletnie zdobywanie doświadczenia. To spore wyzwanie dla przedsiębiorców – zwłaszcza w przypadku niewielkich biznesów, gdzie potrzebne jest także bieżące zajmowanie się pracą firmy. Z tego względu w wielu przypadkach lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z pomocy specjalistycznej agencji marketingowej.
Samodzielne stworzenie kampanii online od „A” do „Z” to czasochłonny proces, który wymaga niemałej wiedzy i zaangażowania. Wielu przedsiębiorców po prostu nie jest w stanie poświęcić wystarczających zasobów na takie działania – z pomocą przychodzą jednak agencje marketingowe. Z ich wsparciem można zapewnić sobie świetny efekt marketingu przy stosunkowo niewielkim wysiłku. Warto postawić także na automatyczne narzędzia, które znacznie ułatwiają prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych, takie jak VCM.
Fot.: Jason Goodman/unsplash.com