Artykuł sponsorowany

Sposobów na reklamowanie firmy jest naprawdę dużo, od reklam telewizyjnych i radiowych, przez Internet, aż po reklamy outdoorowe. To na przykład reklamy wielkoformatowe, banery, plakaty i wszystko to, co promuje Twoją firmę na zewnątrz. Jakie są formy reklamy outdoorowej i czy są one skuteczne? Przekonaj się!

Reklama zewnętrzna jest drugą, zaraz po internetowej, najskuteczniejszą formą reklamy. Jej fenomen polega na tym, że jest dostępna właściwie dla każdego. Reklamy rozwieszone w mieście docierają do potencjalnych klientów z każdej grupy wiekowej, warstwy społecznej oraz grupy zawodowej. Dzięki temu Twoja firma znacząco zwiększa swoje zasięgi i może się o niej dowiedzieć znacznie więcej osób.

Billboardy, banery, plakaty

Jedną z bardziej tradycyjnych form reklamy outdoorowej są billboardy oraz reklamy rozwieszane na płotach czy słupach ogłoszeniowych. Reklamy w dużym formacie pozwalają na zamieszczenie na nich większej ilości tekstu, dlatego na billboardzie oprócz grafiki, logo oraz danych kontaktowych firmy, może znaleźć się na przykład hasło reklamowe. Taka forma promocji jest skuteczna, ponieważ dociera do klientów z całej okolicy, a umieszczenie billboardu przy drodze gwarantuje, że przynajmniej część potencjalnych klientów będzie mijała do kilka razy dziennie, dzięki czemu zapadnie im w pamięć. Na banerach, przy których przechodnie mogą się zatrzymać, można zamieścić nieco więcej tekstu niż na billboardzie, który mija się szybko i musi być czytelny z daleka. Na plakacie możesz krótko scharakteryzować swoją firmę, wyznaczyć zakres usług oraz wypunktować to, co wyróżnia Cię na tle konkurencji. 

Reklamy miejskie

W mieście również można skorzystać z różnych form reklamy zewnętrznej. Możesz na przykład promować swoją firmę, naklejając na samochody firmowe specjalnie przygotowane magnesy, na przykład z logo i numerem telefonu. Takie magnesy przykleja się na przykład na drzwi lub maskę, by były dobrze widoczne zarówno dla kierowców, jak i pieszych. Innym pomysłem jest reklama w autobusach i tramwajach. Dzięki niej dotrzesz przede wszystkim do klientów z klasy niskiej i średniej oraz ludzi młodych – uczniów i studentów. Jeśli produkty lub usługi Twojej firmy są targetowane właśnie w którąś z tych grup, reklama w pojazdach komunikacji miejskiej będzie strzałem w dziesiątkę. 

Miejsce na reklamę na autobusie miejskim
(fot. Photography taken by Mario Gutiérrez. / Moment / Getty Images)

Kolejną formą reklamy, która dotrze właściwie do każdej grupy, o której mógłbyś pomyśleć, jest reklama inpost, czyli naklejki promujące Twoje usługi, zamieszczone na paczkomacie. Każdy, kto robi zakupy online odwiedza paczkomaty regularnie. Nawet jeśli nie kupujesz rzeczy online, na pewno w swojej drodze do pracy lub sklepu mijasz jakiś paczkomat. Z tego powodu reklama na produktach inpost jest skuteczna nawet w wypadku seniorów. 

Flagi reklamowe i potykacze

Formą reklamy outdoorowej jest także dbanie o witryny, neony, szyldy i wejście do siedziby firmy, sklepu lub restauracji. Jeśli chcesz, żeby Twój lokal był na ulicy widoczny z daleka, zainwestuj w reklamy w formie potykaczy lub flag reklamowych. Możesz ustawić je przed wejściem, z pewnością wzbudzi to ciekawość gości lub klientów. Również zadbane witryny sklepowe z ciekawymi aranżacjami będą dla lokalu reklama samą w sobie. Rzucający się w oczy, estetyczny szyld to także reklama outdoorowa, dzięki której potencjalni klienci nie tylko Cię zauważą, lecz także zapamiętają Twoje logo. 

Każdy sposób na rozpromowanie swojej firmy jest wart wypróbowania. Zwłaszcza taki, który daje gwarancję zwiększenia zasięgów. Promocja o dużej dostępności daje potencjalnym klientom możliwość poznania Twojej firmy i zainteresowania się nią pod względem skorzystania z usług lub rozpoczęcia współpracy. 

Zdjęcie główne artykułu: fot. Viaframe / Stone / Getty Images

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *