Niski budżet i skuteczna reklama. Czy to w ogóle możliwe?

Niski budżet i skuteczna reklama. Czy to w ogóle możliwe?

Wszystkie biznesy, również niewielkie startupy i małe firmy, potrzebują wiedzy o tym, jak promować swoją markę. Wiele osób zamartwia się jednak, że skuteczny marketing wiąże się zawsze z wielkimi kosztami. 

Zapewniamy – nie musi. Istnieje wiele świetnych możliwości reklamowych z niewielkim budżetem

Niezawodne metody promocji przy niewielkim budżecie

Istnieje utarte przekonanie, że aby skutecznie wypromować swój biznes, musimy na ten cel przeznaczyć spore sumy pieniędzy. Na szczęście dla małych przedsiębiorców, taki stan rzeczy to przeżytek, powielany w formie mitu z czasów, kiedy reklama była rozliczana za efekt. 

Współcześnie istnieje wiele narzędzi oraz wiele taktyk, które można wdrożyć w codzienne funkcjonowanie naszego biznesu i na bieżąco kontrolować i optymalizować wydatki, szczególnie jeśli funkcjonujemy głównie lub wyłącznie w internecie. Tak naprawdę funkcjonowanie w sieci jest relatywnie tanie i, trzymając się kilku podstawowych zasad, jesteśmy w stanie osiągnąć bardzo wiele bez wydawania horrendalnych sum. O czym zatem warto pamiętać?

Wybór odpowiedniego narzędzia

Kiedy dysponujemy ograniczonymi środkami na reklamę, najgorsze co możemy zrobić, to mimo wszystko usilnie próbować zainwestować je we wszystkie możliwe kanały promocji. Rozbijając budżet na bardzo niewielkie kwoty wkładane w Google Ads, Facebooka i bloga w każdym z obszarów zapewnią bardzo niewielką skuteczność, bo ich siła przebicia będzie marna, wprost proporcjonalna do włożonej kwoty. 

Chcąc uniknąć generowania takich pustych kosztów musimy zatem zdecydować się na jedną konkretną ścieżkę promocyjną, która będzie odpowiednio finansowo dopieszczona i przyniesie pożądany efekt. W tym miejscu należy dobrze przemyśleć, która z dróg będzie najlepsza pod kątem branży, w której się obracamy. Czy inwestowanie w reklamę na Facebooku na pewno będzie dla nas bardziej skuteczne, niż wybór innej platformy, może mniej popularnej, ale za to bardziej związanej z naszą działalnością?

Wybór konkretnego celu

Wspomnianych powyżej narzędzi możemy używać do przeróżnych celów. To co ważne dla naszego biznesu i sukcesu promocyjnego to jasne uświadomienie sobie targetu.

W przypadku niskiego budżetu, który chcemy lub jesteśmy w stanie przeznaczyć na reklamę, celem z reguły jest wzrost sprzedaży. Dopiero za tym idą kolejne milowe kroki, takie jak budowanie bardziej zażyłych relacji między nami a klientem czy budowanie świadomości marki. Mając jeden, konkretny cel powinniśmy wiedzieć, do czego zmierzamy, ile czasu chcemy poświęcić na jego realizację oraz, co niezwykle ważne, jak możemy zmierzyć efekty naszych działań.

Promocja na najwyższym poziomie

Mimo, że wiele osób wciąż nie jest w stanie dobrze sobie tego uświadomić, przy niewielkim budżecie koniecznością jest inwestowanie w reklamę drogą, o najwyższej jakości. Jak to możliwe?

Tylko lokując pieniądze w najlepszych materiałach promocyjnych mamy pewność, że będą one profesjonalne, że spełnią swoje zadanie w najlepszy możliwy sposób i że nie wygenerują błędów, które będziemy zmuszeni w przyszłości poprawiać. Operując niewielkimi środkami, nie stać nas na tanie rozwiązania, które mogą negatywnie odbić się na wizerunku marki i przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Oczywiście, wymaga to jednak bardzo dobrego planowania i wydawania pieniędzy na przemyślane, sprawdzone materiały.

Nauka i analiza efektów

Aby móc podjąć rozsądne decyzje co do ulokowania naszych ograniczonych środków, potrzebna jest wiedza. Same dane niewiele mogą nam powiedzieć, jeśli nie potrafimy ich odpowiednio uporządkować i przeanalizować w sposób, który jasno da nam do zrozumienia, jakie efekty przynoszą konkretne działania.

W sieci pełno jest artykułów i blogów eksperckich, w których można znaleźć użyteczne informacje i podszkolić się w dziedzinie reklamy. Nie ma jednego narzędzia marketingowego, które ze stuprocentową pewnością będzie dobrze działać dla każdego biznesu. Oprócz wiedzy, przyda nam się więc otwartość na szybkie zmiany strategii i reagowanie na bieżąco na to, co wyczytamy w danych.

Zdjęcie główne: Dennis Maliepaard/unsplash.com

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *