Bohater (maskotka) marki pozwoli ci się wyróżnić na tle konkurencji. Doskonale odzwierciedla też wartości firmy. Może opierać się na postaci ludzkiej, antropomorficznym zwierzaku lub spersonalizowanym obiekcie, o ile reprezentuje twoją markę i rezonuje z odbiorcami.

Ważna rola brand hero

Taka maskotka pomaga budować i wzmacniać świadomość marki. Odzwierciedla głęboko zakorzenioną w nas skłonność do rozumienia świata poprzez antropomorficzne przedmioty. Lubimy przypisywać zwierzętom i przedmiotom ludzkie cechy, ponieważ możemy w ten sposób łatwiej nawiązać z nimi więź. Dobrze skonstruowana maskotka stanie się ponadczasowym reprezentantem, który przetrwa różne czasy i trendy.

Wyjątkowość i zróżnicowanie to dwie najważniejsze cechy, które powinien posiadać biznes w nasyconej obecnie gospodarce. Warto więc zdecydować się na symbol, który będzie przedłużeniem twojej działalności. Przedstawi kreatywną i zorientowaną na klienta stronę marki. Ponadto, personalizując firmę, łatwiej nawiążesz i utrzymasz relacje z klientami. Jeśli chcesz osiągnąć sukces w mediach społecznościowych, wykorzystaj brand hero na popularnych kanałach. W ten sposób wyróżnisz swój profil spośród miliona innych.

Jak stworzyć maskotkę marki?

Brand hero może pomóc w rozpowszechnianiu informacji o twojej firmie, jednak niewłaściwa postać może zmylić klientów, a nawet zaszkodzić marce. Tworząc maskotkę, musisz podjąć wiele ważnych decyzji. 

Superbohaterowie
(źródło: pxhere.com)

Postać marki, zwana również maskotką, rzecznikiem lub awatarem, pełni funkcję ambasadora. Możesz ją wykorzystać jako część logo lub osobno w cyfrowych i drukowanych materiałach marketingowych. Stworzenie takiej postaci wymaga dobrze zaplanowanej strategii brandingu i content marketingu. Włącz maskotkę do swoich kampanii reklamowych. Niech uosabia wartości twojej marki i zachęca odbiorców do większego zaangażowania.

Brand hero może reprezentować prawdziwą osobę, jak pułkownik Sanders, założyciel KFC. Niekiedy przyjmuje postać superbohatera, np. Mr. Clean. Wiele firm wybiera zwierzęta na maskotkę firmy. Świetnym przykładem jest króliczek Duracella. Spersonalizowane obiekty również sprawdzą się tu doskonale. Pomyśl o Ludziku Michelin zbudowanego z opon lub M&M’s. Różne maskotki M&M symbolizują poszczególne smaki, dzięki czemu sprawdzą się w rozmaitych kampaniach. Co więcej, każdy kolor reprezentuje inną wartość i ma swój własny charakter.

Jeśli spojrzysz na reklamę Duracella, zobaczysz, że królik błyskawicznie się porusza. Wskazuje to na żywotność i szybkość baterii proponowanych przez producenta. Proste skojarzenie, które zostaje w głowach odbiorców – i o to właśnie chodzi.

Pomyśl o osobowości swojej postaci

Maskotki ożywiają twoją markę i ułatwiają bezpośrednią komunikację z odbiorcami, dlatego warto poświęcić trochę czasu na wykreowanie właściwej postaci. Odpowiedz sobie na kilka podstawowych pytań.

Figurka Supermana
(fot. Esteban Lopez, źródło: unsplash.com)

Zastanów się, jaką rolę chcesz przypisać brand hero? Maskotką może być nauczyciel, który przybliża odbiorcom twoją niszę albo student, który uczy się wraz z potencjalnymi klientami. Nauczyciel dysponuje dużą wiedzą i doświadczeniem, w związku z czym świetnie sprawdzi się na blogu. Z drugiej strony maskotka może być nowicjuszem. Zadaje pytania, które mogą zainteresować twoją grupę docelową. 

Pomyśl, jakie cechy charakteru powinna mieć twoja maskotka? Ma być słodka, zabawna, czy sarkastyczna? Jeżeli zdecydujesz się na ostatnie rozwiązanie, zachowaj ostrożność. Możesz łatwo przekroczyć granicę i odstraszyć potencjalnych klientów. Pamiętaj, że wspomniane cechy nie wykluczają się wzajemnie. Mieszając je, stworzysz nieprzewidywalną postać.

Jak nadać maskotce bardziej ludzki charakter?

Wybierz kolory postaci. Dodaj szczegóły i akcenty. Pamiętaj, że barwy wpływają na postrzeganie maskotki i mogą ułatwić (lub utrudnić) nawiązanie relacji z grupą docelową. Pomyśl o dodatkowych akcesoriach, takich jak bransoletki, paski czy buty. Podkreślą wyjątkowy charakter brand hero.

Zastanów się, jaki wyraz twarzy nadasz swojej maskotce. Jeśli będzie smutna, szczęśliwa, wściekła lub zdziwiona, skłonisz klientów do myślenia i słuchania. Możesz zaprojektować i umieścić swoją postać w różnych sytuacjach, by trafić do kilku grup docelowych.

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *