Witryna internetowa. Zatrudnić agencję czy postawić na freelancera?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Okazuje się, że podjęcie decyzji dotyczącej tego, czy do projektowania strony internetowej zatrudnić agencję czy freelancera nie jest wcale takie proste. Którą opcję najlepiej wybrać? 

Między agencją a freelancerem. Jak dokonać właściwego wyboru?

Niezależnie od tego, czy zabierasz się za budowanie strony od zera, czy chcesz dokonać kilku zmian na już istniejącej, musisz podjąć decyzję, czy skorzystasz z usług agencji, czy freelancera. Zaprojektowanie strony to duże przedsięwzięcie, a rynek deweloperów jest szalenie konkurencyjny, dlatego, zanim dokonasz wyboru, poznaj wady i zalety obu rozwiązań. 

Zalety agencji

1. Różnorodność doświadczeń

Decydując się na współpracę z agencją, projektem zajmie się cały zespół, w skład którego wchodzi strateg internetowy, projektant stron, kierownik projektu oraz programista lub kilku programistów. Każdy z nich ma do zaoferowania inny zestaw umiejętności.

Praca zespołowa
(fot. Annie Spratt, źródło: unsplash.com)

Dodatkowo projektanci i programiści w agencjach mają wieloletnie doświadczenie w swojej dziedzinie. Dzieje się tak, ponieważ agencje mają określone standardy zatrudnienia, a konkurencja w branży internetowej jest spora.

2. Wsparcie i solidna pozycja na rynku

Agencje reklamowe z reguły cieszą się większą wiarygodnością i mają dobrą reputację. Wynika to oczywiście z samej specyfiki jej działalności. Łatwiej wyszukać w recenzjach online opinii na temat agencji, ponieważ mają one więcej klientów. W przypadku freelancerów może nie być to takie proste. Dodatkowo dzięki temu, że zakres działalności agencji jest szeroki, mają one większe zasoby, a zespoły projektowe są na tyle duże, że możemy liczyć na stałe wsparcie z ich strony.

Wady agencji

1. Wydatki

Współpraca z agencją z całą pewnością będzie wiązać się z większymi kosztami. W obrębie naszego zespołu projektowego na każdym etapie budowania strony doradza nam wielu specjalistów. Inwestujemy w projekt oryginalny i niestandardowy, dzięki któremu nasza marka i firma będą w stanie wyróżnić się na rynku, a to oczywiście ma swoją cenę.

Słoik z pieniędzmi
(fot. Michael Longmire, źródło: unsplash.com)

Nakłady rosną także dlatego, że firma musi uwzględniać ogólne koszta biura i zespołu, więc przy ograniczonym budżecie warto rozważyć współpracę z mniejszą agencją.

Zalety freelancerów

1. Zaangażowanie

Rozmowa biznesowa
(fot. Amy Hirschi, źródło: unsplash.com)

Freelancerzy samodzielnie ustalają harmonogram pracy, co często pozytywnie wpływa na realizację projektu. Podczas pracy z osobami indywidualnymi mogą oni poświęcić cały swój czas na konkretny projekt. Dzięki temu zrealizują go szybciej. Z uwagi na to, że są to jedyne osoby zaangażowane w projekt, komunikacja będzie z pewnością na najwyższym poziomie.  

2. Koszt

Indywidualny programista samodzielnie ustala nie tylko swój harmonogram, ale przede wszystkim swoje stawki. Koszt jest zatem jednym z najważniejszych powodów, dla których wybór freelancera może okazać się korzystniejszy niż współpraca z agencją.

Oszczędności na wykresie
(fot. Markus Winkler, źródło: unsplash.com)

Ma to duże znaczenie zwłaszcza gdy nasza firma dopiero się rozkręca i chcemy zaznaczyć jej obecność w internecie. Wybór agencji jest zazwyczaj inwestycją w witrynę projektowaną na zamówienie, podczas gdy freelancerowi możemy zlecić skorzystanie z istniejącego szablonu lub wybranego motywu WordPress.

Wady freelancerów

1. Ograniczone umiejętności

Jedną z największych wad współpracy z freelancerem jest to, że pracuje on sam. Projektowanie i budowanie strony internetowej można przyrównać do budowania domu – wymaga to wielu różnych zestawów umiejętności i ciężko oczekiwać od architekta, że wykona również hydraulikę. Mało prawdopodobne jest zatem, że znajdziesz osobę, która będzie ekspertem w dziedzinie strategii internetowych, projektowania UX, tworzenia stron internetowych i zarządzania projektami.

Skup się na celu i swoich potrzebach

Czy akceptujesz duże koszta związane z zatrudnieniem agencji? Czy wyobrażasz sobie pracę nad całym projektem z jedną osobą?

Musisz poważnie rozważyć rolę, jaką witryna będzie odgrywać w Twojej firmie. Jeśli dopiero zaczynasz i potrzebujesz prostej witryny, dobrym wyborem może być freelancer. Jeśli natomiast strona będzie odgrywać kluczową rolę w marketingu i obejmuje bardziej złożone elementy, agencja będzie mądrzejszą inwestycją. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*