Okazuje się, że podjęcie decyzji dotyczącej tego, czy do projektowania strony internetowej zatrudnić agencję czy freelancera nie jest wcale takie proste. Którą opcję najlepiej wybrać? 

Między agencją a freelancerem. Jak dokonać właściwego wyboru?

Niezależnie od tego, czy zabierasz się za budowanie strony od zera, czy chcesz dokonać kilku zmian na już istniejącej, musisz podjąć decyzję, czy skorzystasz z usług agencji, czy freelancera. Zaprojektowanie strony to duże przedsięwzięcie, a rynek deweloperów jest szalenie konkurencyjny, dlatego, zanim dokonasz wyboru, poznaj wady i zalety obu rozwiązań. 

Zalety agencji

1. Różnorodność doświadczeń

Decydując się na współpracę z agencją, projektem zajmie się cały zespół, w skład którego wchodzi strateg internetowy, projektant stron, kierownik projektu oraz programista lub kilku programistów. Każdy z nich ma do zaoferowania inny zestaw umiejętności.

Praca zespołowa
(fot. Annie Spratt, źródło: unsplash.com)

Dodatkowo projektanci i programiści w agencjach mają wieloletnie doświadczenie w swojej dziedzinie. Dzieje się tak, ponieważ agencje mają określone standardy zatrudnienia, a konkurencja w branży internetowej jest spora.

2. Wsparcie i solidna pozycja na rynku

Agencje reklamowe z reguły cieszą się większą wiarygodnością i mają dobrą reputację. Wynika to oczywiście z samej specyfiki jej działalności. Łatwiej wyszukać w recenzjach online opinii na temat agencji, ponieważ mają one więcej klientów. W przypadku freelancerów może nie być to takie proste. Dodatkowo dzięki temu, że zakres działalności agencji jest szeroki, mają one większe zasoby, a zespoły projektowe są na tyle duże, że możemy liczyć na stałe wsparcie z ich strony.

Wady agencji

1. Wydatki

Współpraca z agencją z całą pewnością będzie wiązać się z większymi kosztami. W obrębie naszego zespołu projektowego na każdym etapie budowania strony doradza nam wielu specjalistów. Inwestujemy w projekt oryginalny i niestandardowy, dzięki któremu nasza marka i firma będą w stanie wyróżnić się na rynku, a to oczywiście ma swoją cenę.

Słoik z pieniędzmi
(fot. Michael Longmire, źródło: unsplash.com)

Nakłady rosną także dlatego, że firma musi uwzględniać ogólne koszta biura i zespołu, więc przy ograniczonym budżecie warto rozważyć współpracę z mniejszą agencją.

Zalety freelancerów

1. Zaangażowanie

Rozmowa biznesowa
(fot. Amy Hirschi, źródło: unsplash.com)

Freelancerzy samodzielnie ustalają harmonogram pracy, co często pozytywnie wpływa na realizację projektu. Podczas pracy z osobami indywidualnymi mogą oni poświęcić cały swój czas na konkretny projekt. Dzięki temu zrealizują go szybciej. Z uwagi na to, że są to jedyne osoby zaangażowane w projekt, komunikacja będzie z pewnością na najwyższym poziomie.  

2. Koszt

Indywidualny programista samodzielnie ustala nie tylko swój harmonogram, ale przede wszystkim swoje stawki. Koszt jest zatem jednym z najważniejszych powodów, dla których wybór freelancera może okazać się korzystniejszy niż współpraca z agencją.

Oszczędności na wykresie
(fot. Markus Winkler, źródło: unsplash.com)

Ma to duże znaczenie zwłaszcza gdy nasza firma dopiero się rozkręca i chcemy zaznaczyć jej obecność w internecie. Wybór agencji jest zazwyczaj inwestycją w witrynę projektowaną na zamówienie, podczas gdy freelancerowi możemy zlecić skorzystanie z istniejącego szablonu lub wybranego motywu WordPress.

Wady freelancerów

1. Ograniczone umiejętności

Jedną z największych wad współpracy z freelancerem jest to, że pracuje on sam. Projektowanie i budowanie strony internetowej można przyrównać do budowania domu – wymaga to wielu różnych zestawów umiejętności i ciężko oczekiwać od architekta, że wykona również hydraulikę. Mało prawdopodobne jest zatem, że znajdziesz osobę, która będzie ekspertem w dziedzinie strategii internetowych, projektowania UX, tworzenia stron internetowych i zarządzania projektami.

Skup się na celu i swoich potrzebach

Czy akceptujesz duże koszta związane z zatrudnieniem agencji? Czy wyobrażasz sobie pracę nad całym projektem z jedną osobą?

Musisz poważnie rozważyć rolę, jaką witryna będzie odgrywać w Twojej firmie. Jeśli dopiero zaczynasz i potrzebujesz prostej witryny, dobrym wyborem może być freelancer. Jeśli natomiast strona będzie odgrywać kluczową rolę w marketingu i obejmuje bardziej złożone elementy, agencja będzie mądrzejszą inwestycją. 

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *