Jest XXI wiek. Większość konsumentów świetnie posługuje się internetem. To tutaj poszukują marek, które odpowiadają ich potrzebom. W związku z tym wydaje się, że druk reklam jest passé. Ulotki, plakaty, broszury powinny zatem odejść do lamusa? Czy teraz liczą się tylko kampanie prowadzone w sieci? Sprawdźmy, czy klasyczna reklama drukowana jeszcze się opłaca.

Obecnie agencje marketingowe poświęcają większość swojej energii na promocję w sieci. Niektóre firmy wcale nie korzystają z papierowej reklamy. Inwestują w treści na stronie internetowej, rozbudowują swoje serwisy i sprzedają produkty za pośrednictwem znanych i cenionych platform, takich jak np. Allegro, E-bay czy Amazon.

Sprzedaż wysyłkowa cieszy się ogromną popularnością. Na dodatek Google daje wiele możliwości promowania swojej oferty w sieci. Wystarczy z nich umiejętnie skorzystać, by zarobić naprawdę sporą kwotę. Czy e-sklep nie potrzebuje drukowanej reklamy? A może tak się tylko wydaje jego właścicielom?

Klasyczna reklama drukowana zwiększy Twoje dochody

Czy to stwierdzenie wydaje Ci się absurdalne? Uwierz mi, nie powinno. Atrakcyjnie wykonana ulotka pobudzi zmysły klienta i skutecznie wzbudzi w nim zainteresowanie ofertą. Decydując się na konkretny typ promocji, musisz rozważyć jej wady i zalety. Nie zamierzam Cię przekonywać do jednej wybranej opcji. Powinieneś jednak zdać sobie sprawę, że w reklamie nie ma miejsca na przypadek. Najlepiej łączyć ze sobą wiele rozwiązań, by zyskać silną przewagę konkurencyjną.

Jak to zrobić? Badania z zakresu neuromarketingu wykazały, że marki, które oddziaływały na wiele zmysłów jednocześnie, wygrywały na rynku. Teraz się zastanów… Gdy oglądasz baner na stronie lub otwierasz newsletter, często o nim zapominasz. Rzadko kiedy powtórnie otwierasz skrzynkę pocztową, by ponownie zaznajomić się z jego treścią. Powiedz szczerze, ile udało Ci się zapamiętać informacji? Niewiele? A może nic? To całkiem normalne.

Jesteśmy bombardowani różnymi wiadomościami. To najzwyczajniej w świecie nas męczy, dlatego automatycznie blokujemy wyskakujące okienka w wyszukiwarce. Często nie otwieramy emaili z ofertą reklamową. Niektóre z nich trafiają do spamu.

Inaczej sprawa ma się z papierem. Tradycyjna, kolorowa ulotka angażuje nie tylko wzrok. Możesz ją dotknąć, a nawet poczuć! Niektóre z nich kuszą swym zapachem i zachęcają do zakupu. Nawet jeśli tylko pobieżnie na nią zerkniesz, zapamiętasz ją. Marka zakorzeni się w podświadomości Twojego potencjalnego klienta. Jeżeli sam nie skorzysta z Twojej oferty, to istnieje duża szansa, że poleci Cię innej osobie.

Papierowa reklama ułatwi bezpośredni kontakt z klientem

Drukowana reklama pozwala nawiązać bliższą relację z konsumentem. Otrzymując kolorową kartkę, może poczuć się wyjątkowo i odnieść wrażenie, że kierujesz swój przekaz właśnie do niego. Z tego powodu warto zadbać o odpowiednio sformułowane treści, które trafiają do druku. Pamiętaj, że każde słowo ma tutaj znaczenie. Estetycznie wykonana ulotka z ciekawym tekstem reklamowym może zdziałać prawdziwe cuda.

W niektórych przypadkach trafionym pomysłem okazuje się reklama prasowa. W ten sposób możesz trafić do społeczności, która nie korzysta z Internetu. Starsze osoby to znacząca grupa docelowa, której nie możesz zignorować. Pamiętaj, że nie każdy emeryt potrafi sprawnie poruszać się w sieci. Rezygnując z klasycznej reklamy, ponosisz ogromne straty. Nie popełniaj tego błędu!

Podsumowanie: Czy klasyczna reklama drukowana jeszcze się opłaca?

Choć w obecnych czasach duża część przedsiębiorców przenosi swój biznes do wirtualnego świata, papierowa reklama nadal silnie oddziałuje na konsumentów. Jeśli prowadzisz własny sklep internetowy, skorzystaj ze sprawdzonych technik promocji. Kontaktuj się z potencjalnymi klientami za pomocą różnych środków przekazu. Idealnie, gdy posiadasz również sklep stacjonarny. Dzięki temu z Twojej oferty będą mogli skorzystać zarówno miłośnicy tradycyjnych zakupów, jak i tych online. Warto o tym pomyśleć.

Spróbuj przygotować zamówienia do wysyłki w inny sposób niż dotychczas. Włóż do paczki ulotkę i spersonalizowane podziękowanie. W ten sposób istnieje duża szansa, że klient do Ciebie powróci. Co więcej, Twoja oferta może trafić do rąk innej osoby.

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *