Jak wykorzystać podcast w komunikacji marki?

Jak wykorzystać podcast w komunikacji marki?

Moda na podcasty nastała już niemal wszędzie. W czasie lockdownu wyrosły jak grzyby po deszczu i w szybkim tempie zyskały na popularności, co nie umknęło uwadze wprawnych marketerów. Czy słuchowiska mogą stać się idealnym narzędziem marketingowym?

Słuchowiska branżowe – najlepszy i modny sposób budowania zaufania do marki

Świat marketingu rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nie tak dawno byliśmy świadkami ogromnego sukcesu mediów cyfrowych i społecznościowych. Rosnące znaczenie smartfonów i portali społecznościowych napędzało zmianę zachowań klientów i gdy marki zdały sobie sprawę, że coraz więcej osób spędza przy nich czas, marketing przeniósł się do cyfrowej rzeczywistości. Współcześnie, obecność i aktywność w sieci to wręcz oczywistość. Jak zatem się wybić i w jaki sposób budować trwałą relację z konsumentami? Idealną odpowiedzią mogą być podcasty.

Podcasting to kolejne medium marketingowe, popularne wśród marketerów od kilku lat. Na całym świecie przychody z podcastów stale rosną, a według raportu PwC do 2021 r. branża ta ma wygenerować około 1 miliarda dolarów. W krajach takich jak Indie boom na podcasty jest bardzo widoczny, napędzany wzrostem popularności smartfonów, rosnącą dostępnością danych mobilnych oraz sympatią Millenialsów i pokolenia Z do “treści na żądanie”. Pandemia koronawirusa dodatkowo pozytywnie przyczyniła się do rozwoju podcastów – wiele osób założyło własne kanały, zyskując niemały rozgłos. Nawet przedsiębiorstwa zaczęły uruchamiać dedykowane podcasty dla swoich pracowników. W Polsce także można zaobserwować ten trend, co niewątpliwie otwiera przed firmami nową możliwość dotarcia do potencjalnych klientów.

Podcasty w marketingu

Podcasty to niezwykle skuteczna forma marketingu cyfrowego. Zaplanowane i pomyślnie zrealizowane budują zaufanie, umacniają naszą markę i podnoszą nasz status do rangi eksperta w branży. W jaki sposób mogą stać się skutecznym narzędziem komunikacji?

1. Podcast to reklama najwyższej jakości

Tradycyjny marketing nie jest niezawodną opcją, jeśli chodzi o zaznajamianie klientów z naszą marką. Klienci nie chcą być zasypywani informacjami, których nie wykorzystają, a my chcąc sprzedać produkt lub usługę powinniśmy skupić się raczej na dostarczaniu im treści, które dodają jak najwięcej wartości. Posiadanie podcastu, który bezpośrednio odnosi się do odbiorców lub w jakiś sposób im pomaga, to świetny sposób zarówno na przekazywanie wiadomości o marce, jak i na uzyskanie pozycji eksperta w branży. Ma bardziej rozbudowaną formę i dzięki temu jesteśmy w stanie przemycić więcej informacji na temat naszej firmowej filozofii.

2. Podcast jest autentyczny

Podcasty najczęściej są bardzo osobiste. Komunikowanie się w formie regularnej audycji tworzy szczerą, intymną atmosferę, dzięki której dużo łatwiej zyskać sympatię i zaufanie potencjalnych klientów. Umożliwia zaangażowanie odbiorców podczas komunikowania informacji o produktach, nowych usługach, docieraniu do klientów i nie tylko. Faktem jest, że im bardziej zaangażujemy się w kontakt z odbiorcami, tym większe prawdopodobieństwo, że staną się naszymi klientami.

3. Podcasty są unikalne

Najlepszą rzeczą w podcastach jest to, że są wyjątkowe. Jeśli seria podcastów ma ciekawą fabułę lub została zaprojektowana w sposób, który pomaga rozwiązywać problemy klientów, może pomóc w zwiększeniu zaangażowania i zbudowaniu grupy stałych słuchaczy. Dzięki podcastom marka ma możliwość dzielenia się ze słuchaczami wszystkimi wzlotami i upadkami. Piękno podcastów polega na tym, że przy odrobinie planowania i zadbania o szczegóły, takie jak ścieżka dźwiękowa, dają markom możliwość zaprezentowania się w naprawdę unikalny sposób.

4. Wygoda i łatwy dostęp

Słuchowiska są mało agresywne i natarczywe, w przeciwieństwie do wielu form klasycznych czy cyfrowych reklam. Niezależnie od tego, czy klient prowadzi samochód, gotuje posiłek, biega, czy spala kalorie na siłowni, może cieszyć się podcastem bez rezygnowania ze swoich dotychczasowych zajęć. To między innymi poczucie wygody i świadomy wybór konsumenta sprawił, że podcasty tak świetnie przyjęły się na całym świecie.

Podcasty są dla marek doskonałym medium do promowania swoich produktów lub budowania reputacji i zaufania do marki. Firmy mogą używać tego medium do bliskiej komunikacji z klientami, a na dodatek mogą zrobić z niego świetne narzędzie dla firm, które chcą wyróżnić się na tle konkurencji, wyrzeźbić dla siebie niszę i przyciągnąć uwagę szerokiego grona odbiorców.

Zdjęcie główne: George Milton/pexels.com

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *