Kim jest promotor marki?

Kim jest promotor marki?

Promotor marki działa w taki sposób, aby promowane przez niego produkty stawały się pożądane w oczach potencjalnych klientów. W subtelny, a często nawet niewidoczny sposób sugeruje, że dany towar bądź usługa są tym, czego potrzebuje odbiorca.

Bez przemyślanego marketingu i reklamy trudno mówić o udanej sprzedaży. Wiele technik promocyjnych uznaje się za skuteczne, nic jednak nie zastąpi bezpośredniej rozmowy z potencjalnym konsumentem. Odpowiednio poprowadzona zachęci odbiorców do skorzystania z danej oferty. Jeśli prowadzisz firmę i chciałbyś lepiej wypromować swój biznes, zastanów się nad zatrudnieniem promotora. Taka osoba ze specjalnym przygotowaniem i doświadczeniem może pomóc w przyciągnięciu nowych klientów i budowaniu wizerunku firmy solidnej i godnej zaufania.

Promotor marki – kim jest i co może dla nas zrobić?

Promotorów marki często nazywa się także trendsetterami. Nie bez powodu – takie osoby, poprzez swoje działania promocyjne, często przewidują i tworzą nowe trendy, a także sprawiają, że dany produkt bądź usługa są chętniej nabywane przez odbiorców.

Zadaniem promotorów marki jest nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z potencjalnymi klientami. Dzięki swojej charyzmie i prezencji, a także niejawnym technikom wywierania wpływu wzbudzają w innych zainteresowanie marką i zachęcają do skorzystania z jej oferty. Sami wybierają odpowiednie działania marketingowe i opracowują strategię, której celem jest zwiększenie popytu na promowane towary. Ich działalność wpływa na kreowanie pozytywnego wizerunku całej marki, a nie tylko pojedynczych towarów czy usług. Ponadto mogą pomóc nam w określeniu potencjalnej grupy odbiorców i zasugerować kreatywne rozwiązania.

Działalność promotorów marki opiera się na bezpośrednim kontakcie z ludźmi. W tym zawodzie niezbędna jest więc nie tylko wiedza (w tym o technikach perswazji i konkurencyjnych markach) i przygotowanie merytoryczne, lecz także umiejętność swobodnego komunikowania się, otwartość, wysoki poziom kultury osobistej i odpowiednia prezencja. Zleceniodawcy mogą wymagać czasami dodatkowych umiejętności, na przykład znajomości języków obcych.

Promotorzy marki współcześnie

Już od dawna w sprzedaży korzysta się z usług promotorów marki. Jednak w obecnych czasach, wraz z rozwojem nowych technologii i mediów, rozwija się potencjał trendsetterów. W dobie wysokiej konkurencji w każdej branży wsparcie doświadczonych w danej dziedzinie specjalistów jest nieocenione. Promotorzy umieją w nienachalny sposób zaprezentować możliwości asortymentu. Klienci czasami zwracają uwagę, że na przykład w branży RTV i AGD nie mogą liczyć na fachową pomoc, a szeroki wybór dostępnych produktów nie ułatwia im podjęcia decyzji. Zatrudnienie promotora może więc wiązać się z wychodzeniem naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Przeszkolone osoby mogą udzielić wyczerpujących odpowiedzi na pytania klientów i rozwiać ich wątpliwości, tym samym pomagając w podjęciu decyzji o dokonaniu zakupu.

Zainwestowanie w promotorów marki z pewnością przyniesie korzyści w postaci nie tylko wyższej sprzedaży i zysków, ale i lepszej rozpoznawalności marki i jej profesjonalizmu. Przeszkoleni doradcy podczas pracy mogą korzystać na przykład z tabletów, aby przedstawiać klientom szczegółowe informacje o danym produkcie. Pozwoli to klientom na dokładne zapoznanie się z towarem i jego właściwościami.

Zdj. główne: Luis Villasmil/unsplash.com

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *