Amazon.pl wystartował

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Amazon wkracza na polski rynek. Amerykański gigant może stać się konkurencją dla popularnego Allegro oraz chińskiego Alliexpress, który wytrwale walczy o polskiego klienta.

Amazon otworzył polską domenę. Sprzedawcy rynku e-commerce z Polski mogli już w styczniu rejestrować tam swoje produkty. Od teraz platforma dostępna jest także dla konsumentów, czyli kupujących.

Czy polscy klienci korzystali wcześniej z Amazon? Oczywiście. Tylko, że produkty mieli możliwość oglądać przez niemiecką domenę, tj. amazon.de, która dostępna jest w polskim języku.

Polska wersja Amazona wygląda tak samo jak inne wersje językowe. Jeśli kiedykolwiek ktoś z nas korzystał z Amazona, nie będzie miał problemów z robieniem teraz zakupów na polskiej domenie. Można nawet korzystać z wcześniej założonego konta. Jak informuje zespół Amazona – wszystkie dane konsumenta zostaną przeniesione na polską wersję z innej językowej.

Co jeszcze?

Na Amazon.pl dostępne są miliony produktów w przystępnych cenach. A jeśli za zakupy zapłacimy co najmniej 100 zł, to przesyłkę mamy darmową.

Akceptowane formy płatności na Amazon.pl to: 

  • karty Visa / Visa Electron;
  • karty MasterCard;
  • karty American Express;
  • karty przedpłacone Visa, MasterCard i American Express;
  • Przelewy24;
  • BLIK.

Dostawy z Amazon.pl realizują firmy:

  • DHL Poland;
  • InPost;
  • Poczta Polska.

Biorąc jednak pod uwagę posiadanie przez Amazona logistycznych magazynów na terenie Polski, może to ułatwić w pewien sposób wejście na nasz rynek, ponieważ wysyłka i dostawa do klienta będzie tania i szybka.

Co z Allegro?

Na pojawieniu się na polskim rynku amerykańskiego giganta może stracić nasz rodzimy lider – Allegro. W dniu, kiedy oficjalnie wystartowała polska strona Amazona, notowania Allegro na warszawskiej giełdzie spadły o około 7%.

Allegro to najpopularniejsze i cieszące się sporym zaufaniem przez Polaków miejsce zakupów online. I to już od ponad 20 lat.

Serwis, który radzi sobie na polskim rynku i zdobywa swoją pozycję to Alliexpress z polską nakładką językową, również w aplikacji.

Jak podkreślają eksperci, polskich klientów będzie raczej ciężko przekonać do korzystania z Amazona. W Polsce najwięcej konsumentów korzysta z Allegro, Alliexpress, a teraz popularność również zdobywa marketplace na platformie Facebooka.

Amazon to nie pierwszy zagraniczny gigant aukcyjny, który chce zaistnieć na rynku polskim. Swoich sił próbował już serwis eBay, który kilkanaście lat temu pojawił się w Polsce, jednak nie cieszy się sporym zainteresowaniem wśród polskich konsumentów.

źródło zdjęcia głównego: pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*