Od początku wojny lokalnie i w sieci organizowane są zbiórki pieniędzy i potrzebnych rzeczy, przewóz osób, darmowe zakwaterowanie. W działania humanitarne włączyły się organizacje pozarządowe i osoby prywatne, ale też firmy i najbardziej rozpoznawalne marki.
Biznes dla Ukrainy
Lista polskich i zagranicznych firm, które wspierają nie tylko uchodźców, ale też osoby pozostałe na Ukrainie, stale rośnie. Oto kilka przykładów:
- Lilou, Apart, Karen Arcanjo, MISBHV, Answear przekazują na pomoc ofiarom wojny zyski ze sprzedaży z konkretnych dni lub ze specjalnych kolekcji;
- CCC podarował 10 tysięcy par butów, a także koce, żywność i odzież;
- Falck wysłał do Ukrainy 18 ambulansów;
- Biedronka, Warta, Allegro i wiele innych firm przekazało milionowe darowizny na zakup żywności, leków i potrzebnych rzeczy;
- Bolt przekazuje 5 proc. każdego zamówienia na terenie Europy.
Oprócz tego wiele firm na znak solidarności z Ukrainą wycofuje się z rynku rosyjskiego, a także wspiera swoich ukraińskich pracowników.
Zdjęcie główne: pexels.com/Katie Godowski
Zostaw komentarz