Ostateczny koniec Google Analytics 3 – jak się przygotować?

Ostateczny koniec Google Analytics 3 – jak się przygotować?

Google oficjalnie potwierdziło zamknięcie usługi Google Analytics 3 (Universal Analytics). Jej zastępcą ma być Google Analytics 4.

W praktyce oznacza to, że od 1 lipca 2023 roku starsza wersja narzędzia nie będzie już przetwarzała danych, a w efekcie nie będą one pojawiały się w jej interfejsie.

Nowa era analityki internetowej

Choć dotychczasowi użytkownicy nadal będą mieli dostęp do zebranych w usłudze danych, to nie będą one aktualizowane, co oznacza, że narzędzie nie będzie przydatne. Przejście na Google Analytics 4 staje się więc koniecznością, nie wyborem. To ważna informacja dla webmasterów i właścicieli witryn, którzy korzystają z usługi do analizowania zasobów internetowych.

Aby prawidłowo się na to przygotować, firma już w 2020 roku zalecała wdrożenie dual tagging, czyli śledzenia równoległego danych z użyciem obu wersji narzędzia równocześnie. Z taką konfiguracją lepiej nie zwlekać – im szybciej ją wykonamy, tym więcej danych będziemy mieli do analizy po zamknięciu GA3.

Zdj. główne: Myriam Jessier/unsplash.com

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *