Proekologiczna kampania sklepów IKEA. W roli głównej… niedźwiedź polarny

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Mama Bear, bo tak nazwano główną „bohaterkę” akcji, poucza w reklamie, jak żyć w zgodzie ze środowiskiem i wybierać zdrowsze alternatywy. Spot został zrealizowany przez agencję Ogilvy.

Gdy tata, drugi bohater klipu, próbuje ruszyć do pracy samochodem, niedźwiedzica zagradza mu drogę i rycząc wskazuje mu rower. Oczywiście, wspomniany tatuś korzysta ze wskazówki (co zrobiłby chyba każdy z nas w zetknięciu z niedźwiedziem polarnym!), a zwierzę macha mu radośnie na pożegnanie.

W dalszej części klipu niedźwiedzica m.in. odłącza lampkę od prądu, przy której pracuje tata, a która jest mu zbędna, wyłącza strumień wody, przy którym syn myje zęby, a następnie pilnuje, by chłopiec podczas rysowania wykorzystał kartkę papieru do końca.

IKEA – Mama Bear from Truffle.Film on Vimeo.

Trzeba przyznać, że Mama Bear mocno wtrąca się w życie rodziny, jednak w tym przypadku cel uświęca środki. Na końcu klipu pojawia się zdanie „Tak postąpiłaby natura, gdyby była Tobą”.

Nie pierwszy raz

Warto podkreślić, że IKEA regularnie przypomina nam o ważnych dla planety i społeczeństwa kwestiach. W jednym z klipów poruszyła temat przemocy domowej, a w zeszłorocznej kampanii świątecznej zwróciła uwagę na problem marnowania żywności. Reklama z przesłaniem – jesteśmy na tak!

Zdjęcie główne artykułu: fot. Hans-Jurgen Mager, źródło: unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*