Instagram zaskoczył, wprowadzając ograniczenia wiekowe dla reklamodawców. Takie działania na platformie mają zmniejszyć ilość reklam niedostosowanych do wieku odbiorców.

Ochrona reklamodawców i marek

Ograniczenie wiekowe reklam na Instagramie ma chronić najmłodszych użytkowników oraz reklamodawców, wobec których bardzo często pojawiają się zarzuty, że promowane przez nich wartości są nieodpowiednie dla najmłodszych. Od teraz każda firma reklamująca swoje produkty na Instagramie może ustawić minimalny wiek swoich odbiorców.

Skąd zmiana?

Mały chłopiec
(źródło: pexels.com)

Głównym powodem zmiany polityki reklamowej Instagrama jest ochrona najmłodszych użytkowników. Dla reklamodawców może okazać się to dobrą wiadomością – będą mogli wejść na rynki zagraniczne dzięki określeniu wieku odbiorców swoich reklam. Takie rozwiązanie pozwoli również na właściwe mierzenie zasięgu reklam przez agencje marketingowe.

Ograniczenie to jest kontynuacją wcześniejszego ograniczenia dla osób nieletnich, które nie mogły oglądać reklam alkoholu oraz leków dostępnych bez recepty.

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *