Norwegia chce walczyć o poprawę samooceny społeczeństwa w mediach społecznościowych, w związku z tym zmienia się zapis ustawy o reklamie.

Media społecznościowe kreują świat idealny, pełen optymizmu, idealnych sylwetek, lśniących włosów oraz śnieżnobiałego uśmiechu. Norwegia postanowiła walczyć ze sztucznie kreowanym obrazem świata w sieci.

Wszystkie materiały promocyjne, które poddane zostały retuszowi będą musiały być specjalnie oznaczone. Zgodnie z nowym prawem norweskim, retusz to nie tylko przeróbka zdjęcia w specjalnych programach graficznych, ale także stosowanie filtrów dostępnych w social mediach.

Jak wskazuje nowy zapis, specjalnie oznaczone będą musiały być wszystkie wyretuszowane materiały, za które influencer otrzymał wynagrodzenie. Za nieprzestrzeganie prawa grożą kary.

źródło: pexels.com

Nowy obowiązek dotyczy jedynie norweskich influencerów. Zdjęcia poddane retuszowi, które pochodzą z zagraniczych kampanii marketingowych nie muszą posiadać specjalnych oznaczeń.

Kompleksy społeczeństwa

Dzięki tej zmianie Norwegia chce podnieść samoocenę odbiorców reklam, ponieważ idealnie wyretuszowane zdjęcia influencerów wpędzają w kompleksy społeczeństwo, w tym przede wszystkim młode osoby, dla których gwiazdy z social mediów są niedoścignionym autorytetem.

Cała akcja spotkała się z pozytywnym odbiorem w Norwegii. Niewykluczone, że wkrótce kolejne kraje wprowadzą również ten obowiązek.

źródło zdjęcia głównego: pexels.com

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *