25 listopada to Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy wobec Kobiet. Z tej okazji czeski oddział IKEA opublikował poruszający klip.
Według danych statystycznych, niemal połowa kobiet w czeskich domach doświadczyła jakiejś formy przemocy ze strony partnera (zarówno fizycznej, jak i psychicznej).
Bohaterem spotu jest kobieta, która wcale nie wygląda na zastraszoną. Przeciwnie: to osoba w sile wieku, atrakcyjna, dobrze ubrana, a także – jak możemy przypuszczać po niektórych scenach – piastująca istotne stanowisko.
Na zewnątrz stara się funkcjonować normalnie, a jej prawdziwy horror rozpoczyna się w domu. Tym samym, który powinien być bezpiecznym schronieniem.
Klip kończą słowa „Przemoc domowa istnieje, nawet jeśli jej nie widać”. Inicjatywa spotkała się z pozytywnym odzewem ze strony odbiorców.
Temat przemocy domowej zawsze był ważny, jednak to właśnie teraz powinniśmy mówić o tym jeszcze głośniej i wyraźniej. Badania jasno wskazują bowiem, że izolacja i częstsze przebywanie w domu – związane bezpośrednio z pandemią koronawirusa – zwiększyła ilość nieprzyjemnych incydentów między członkami rodziny. Niezależnie od czasów, pozostańmy uważni i reagujmy, jeśli widzimy taką potrzebę.