Z YouTube korzystają już ponad dwa miliardy użytkowników miesięcznie – traktując platformę nie tylko jak przestrzeń do szukania rozrywki, ale także jako coraz popularniejszy serwis społecznościowy czy narzędzie dla przedsiębiorców i twórców marek osobistych zainteresowanych wykorzystaniem szerokiego zestawu narzędzi do zarabiania.
Neal Mohan, dyrektor ds. produktów na YouTube, opublikował plany firmy dotyczące ulepszeń produktów w tym roku.
Dziś, kiedy wideo staje się jeszcze ważniejszą częścią naszego codziennego życia, potrzeby widzów ewoluują szybciej niż kiedykolwiek (…) Aby sprostać tym wymaganiom w nadchodzącym roku, staramy się na nowo zdefiniować sposób, w jaki świat odbiera filmy. Możesz myśleć o YouTube jako o globalnej scenie dla wideo: my, jako kierownik tej sceny, musimy stworzyć najlepsze otoczenie dla naszych twórców i najlepsze wrażenie podczas oglądania dla naszych odbiorców.
Co konkretnie Youtube przygotowuje na rok 2021?
Ulepszone rekomendacje YouTube Music: firma będzie nadal ulepszać swoją usługę strumieniowego przesyłania muzyki, oferując „bardziej spersonalizowane miksy” i poprawiając wykrywalność list odtwarzania utworzonych przez użytkowników.
Lepsze środki bezpieczeństwa dla dzieci: nowy zestaw narzędzi dla rodziców w YouTube Kids zapewni im spokój ducha, gdy dzieci korzystają z platformy.
Ulepszone narzędzia nawigacyjne: filmy będą mogły być podzielone na rozdziały, dzięki czemu oglądający użytkownicy będą mogli przeskoczyć od razu do interesujących ich treści.
Nowa strona główna VR (VR = rzeczywistość wirtualna): Zostanie uruchomiona nowa strona główna aplikacji YouTube VR z ulepszoną nawigacją i funkcjonalnością.
Nowe narzędzie video: obecnie dostępne w Indiach w wersji beta narzędzie YouTube Shorts „pozwala twórcom i artystom kręcić atrakcyjne filmy wyłącznie za pomocą telefonów komórkowych”. To narzędzie zostało zaprojektowane, aby pomóc nowym twórcom w łatwiejszym uruchomieniu ich kanałów. W następnej kolejności narzędzie zostanie uruchomione w wersji beta w Stanach Zjednoczonych.
Nowe narzędzia do zarabiania: oprócz programu partnerskiego platforma uruchomi funkcję „brawa”, która pozwoli fanom bezpośrednio dawać napiwki swoim ulubionym twórcom.