Jeśli prowadzisz biznes online, na pewno zależy ci na ciągłym rozwoju twojej działalności oraz na wzroście zamówień i zysków. Możesz to zrobić na wiele sposobów, czasem niewielkim nakładem finansowym.

  • Zadbaj o wygląd sklepu

Pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne w przypadku sprzedaży internetowej. Strona internetowa musi być estetyczna i przejrzysta. Zadbaj, by zamieścić na niej dobre jakościowo zdjęcia produktów, bo to na nie w pierwszej kolejności użytkownicy zwrócą uwagę. 

Duże znaczenie ma także wygoda poruszania się po witrynie. Stwórz intuicyjne menu i podziel produkty na kategorie oraz podkategorie. Nie zapominaj, że coraz więcej osób przegląda strony za pomocą urządzeń mobilnych. Niedostosowanie witryny do widoku telefonu czy tabletu sprawi, że stracisz klientów, dlatego miej na uwadze responsywność.

  • Stwórz dokładne wyobrażenie klienta

Nie bez powodu w marketingu ciągle powtarza się, że określenie grupy docelowej to podstawa. Tylko znając dokładnie swoich potencjalnych klientów, wiesz, jakie komunikaty do nich wysyłać. Próbując tworzyć ofertę uniwersalną i przeznaczoną dla wszystkich, tak naprawdę kierujesz ją do nikogo.

Dowiedz się więc, kto jest twoją grupą docelową – z jakich obszarów pochodzi większość twoich klientów oraz jakich urządzeń używają. Jeśli wiesz już, jakie osoby będą potencjalnie korzystać z twojej oferty, zastanów się, jakie komunikaty do nich skierować. Odpowiedz sobie na pytania:

  1. Czego pragną twoi klienci?
  2. Jakie mają problemy i oczekiwania?
  3. Co może ich zniechęcić do zakupu?
  4. W jaki sposób twój produkt rozwiąże ich problemy, ułatwi życie czy spełni ich marzenia?
  • Dopracuj opisy produktów

Teksty na stronach internetowych pełnią funkcję sprzedawcy. O ile w sklepach stacjonarnych pracownicy mogą przekonać klienta do zakupu, to sprzedaż online taką możliwość odbiera. Właśnie dlatego potrzebujesz tekstów, które zwiększą twój potencjał sprzedażowy. 

Znając obawy swoich klientów, jesteś w stanie je rozwiać. Jeśli wiesz, jakie mają pragnienia, możesz wykorzystać tę wiedzę, by skłonić ich do szybszego kliknięcia „kupuję i płacę”. Jeżeli nie jesteś w stanie samodzielnie stworzyć opisów produktów zachęcających do sprzedaży, pomyśl o zatrudnieniu copywritera.

  • Twórz content

Na pewno jest wiele osób, które skorzystałyby z twojej oferty. Jest tylko jeden problem: nie mają pojęcia o jej istnieniu. Zadbaj więc o to, by trafić do jak największej liczby odbiorców z twojej grupy docelowej. Możesz to zrobić np. tworząc wartościowe wpisy. Dobrym pomysłem będzie założenie bloga firmowego. To świetne miejsce do publikowania różnego rodzaju poradników czy merytorycznych tekstów. Prowadzenie takiego bloga daje ci wiele korzyści:

  1. Pozwala umacniać pozycję eksperta w danej dziedzinie,
  2. Umożliwia pozycjonowanie, a tym samym lepszą widoczność w wyszukiwarkach,
  3. Zwiększa możliwość dotarcia do kolejnych klientów,
  4. Buduje twoją wiarygodność.
  • Wykorzystaj opinie i rekomendacje
(źródło: pxhere.com)

Gdy rozważasz zakup produktu, ale nie znasz żadnej z marek, zwykle pytasz o zdanie innych osób. Tak samo robią twoi klienci – często szukają opinii na twój temat albo sięgają po produkt z polecenia. Właśnie dlatego warto wykorzystać system rekomendacji. Wprowadź możliwość oceniania produktu i wystawiania opinii. Dzięki temu osoby, które wahają się przed zakupem, chętniej sfinalizują transakcję.

  • Zadbaj o obsługę klienta

Kiedy wokół jest wiele konkurencyjnych produktów duże znaczenie ma nie tylko sama oferta, ale i sposób obsługi klienta. Odpowiadaj na pytania odwiedzających stronę, a jeśli to możliwe, stosuj komunikację bezpośrednią. Kiedy nie ma cię w biurze, możesz wykorzystać chatboty. Dzięki temu klienci będą czuli, że są ważni, a ich pytania czy wątpliwości nie są ci obojętne.

  • Chroń koszyki przed porzuceniem

To, że klient przejrzy ofertę twojej strony i doda produkt do koszyka, jeszcze nie gwarantuje sukcesu. Prawie 70% rozpoczętych zakupów nigdy nie zostaje sfinalizowane. Wykorzystaj potencjał porzuconych koszyków. Dowiedz się, czemu klienci ostatecznie nie decydują się na złożenie zamówienia. Może nie są dostatecznie przekonani do oferty? Może coś ich rozprasza? Wyeliminuj te problemy, tworząc na przykład bardziej przekonujące opisy produktów i zwiększ prawdopodobieństwo powrotu na stronę poprzez przypomnienia o niedokończonych zakupach.

  • Zaoferuj darmowe dostawy

Dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest także oferowanie dodatkowych korzyści – na przykład darmowej dostawy. Oferuj ją od konkretnej kwoty zamówienia. Istnieje wtedy duża szansa, że klienci nie tylko zrobią u ciebie zakupy, ale też wydadzą więcej pieniędzy. Będą woleli kupić dodatkowy produkt, niż przeznaczyć pieniądze na koszt wysyłki.

  • Twórz „uciekające okazje
(fot. Karolina Grabowska, źródło: pexels.com)

Jeśli klienci wahają się przed sfinalizowaniem transakcji, wykorzystaj perspektywę utraconych korzyści. Możesz zrobić to oferując ograniczoną liczbę produktów. Jeszcze lepszym sposobem jest tworzenie atrakcyjnych promocji obowiązujących tylko przez określoną liczbę dni.

  • Dbaj o lojalność klientów

Przy sprzedaży bardzo ważne jest też tworzenie trwałych relacji. Pozyskanie nowych klientów zwykle kosztuje dużo czasu i pieniędzy, zadbaj więc o utrzymanie przy sobie tych obecnych. Pomogą ci w tym działania remarketingowe. Wysyłaj klientom spersonalizowane rekomendacje, zaproponuj rabaty na kolejne zakupy albo możliwość zapisu do newslettera, w którym będą dostawać informacje o aktualizacjach i interesujących ich produktach. Dzięki temu chętniej do ciebie wrócą!

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *