Znalezienie firmy zajmującej się optymalizacją stron pod wyszukiwarki wydaje się proste, ale wcale do łatwych zadań nie należy. 

Podjęcie decyzji o zatrudnieniu firmy specjalizującej się w SEO może pomóc Twojej firmie w ugruntowaniu marki i generowaniu przychodów. Wybór niewłaściwej może mieć jednak poważne konsekwencje dla Twojego biznesu i konta bankowego. Aby tego uniknąć, należy znać błędy, których powinno się wystrzegać podczas poszukiwań.

A oto kilka naszych wskazówek:

1. Pierwsze miejsce w rankingu Google o niczym nie świadczy

Zaczynamy od największego mitu, czyli ocenianiu danej firmy po miejscu, w którym znajduje się w wyszukiwarce. Wydaje się, że nie ma nic bardziej oczywistego, niż sprawdzenie, jak wysoko jest dana firma. To potencjalnie świadczy o tym, jak sobie radzi z pozycjonowaniem. Przecież nie pójdziemy do fryzjerki, która ma rozdwojone końcówki i łupież, i tak samo nie zwrócimy się do firmy, która jest ostatnia w rankingach.

Czołowe miejsca w rankingu mogą być wynikiem stosowania metod tzw. Black Hat SEO, które polegają między innymi na upychaniu słów kluczowych czy spamowaniu. Są to działania stosowane „pod wyszukiwarki” aby znaleźć się w topie wyszukiwań w bardzo krótkim czasie. Zatem nigdy nie sugerujmy się tym kryterium.

2. Stały pakiet kosztów

SEO wymaga niestandardowego podejścia do każdej witryny, dlatego pakiety SEO o stałych kosztach nie zawsze są odpowiednie dla wszystkich firm. Upewnij się, że firma, której zatrudnienie rozważasz, rozumie Twój biznes, tworzy dobrą strategię i odpowiednio pobiera opłaty.

Najlepiej, jeśli opłaty będą uzależnione od efektów, warto umówić się na konkretne wskaźniki, które będą rozumiane jak wzrost.

Podkładka na dokumenty
(fot. Cavan Images / Cavan / Getty Images)

3. Zawieranie długich kontraktów

Jeśli firma proponuje Ci kontrakt na rok lub dłużej, powinieneś zrobić krok do tyłu i rozważyć swoją decyzję jeszcze raz. W momencie, kiedy witryna nie będzie odnotowywać żadnych wzrostów, Ty nie będziesz mógł zrezygnować z usługi SEO, a co za tym idzie będziesz tracił pieniądze i czas.

4. Niejasny cel

Jeśli firma, którą rozpatrujesz, zapewnia Ci „zwiększenia ruchu organicznego”- miej wątpliwości. Zacznijmy od tego, że istnieje wiele różnych rodzajów ruchu organicznego, a zwiększenie ruchu nie przekłada się automatycznie na wzrost przychodów. 

Aby uniknąć niejasności, Ty i Twój zespół powinniście dokładnie określić, co macie nadzieję osiągnąć dzięki SEO. Czy chcesz zwiększyć sprzedaż produktów poprzez ranking dla określonych słów kluczowych? Czy walczysz o zmniejszenie współczynnika odrzuceń swojej witryny lub zwiększenie współczynnika konwersji? Czy szukasz pomocy w zwiększeniu liczby obserwujących Twoje witryny w mediach społecznościowych, tworzeniu treści sponsorowanych lub innych usług? Określenie targetów ułatwi Ci również zmierzenie zwrotu z inwestycji w usługę SEO.

Dłoń z obrączką na laptopie
(fot. Catherine Falls Commercial / Moment / Getty Images)

5. Poproś o bezpłatną konsultację

Większość firm SEO oferuje bezpłatne konsultacje, więc skorzystaj z tej możliwości. Pomoże Ci to dowiedzieć się o agencji i jej pracownikach, dzięki czemu będziesz mieć pewność, że zatrudniasz odpowiednią firmę. Najlepiej zaś umów się na rozmowę już po wstępnym ustaleniu swoich celów.

6. Sprawdź, z kim wcześniej współpracowała firma

Większe marki zwykle stosują bardzo surowe kryteria w kwestii zatrudniania zewnętrznych firm oraz stawiają na najwyższą jakość. Jeśli więc firma SEO, którą rozważasz, współpracowała z jedną lub kilkoma dużymi markami, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że trafisz we właściwe ręce. Ponadto najlepiej, jeśli poprosisz o referencje i sprawdzisz studia przypadków.

7. Wyjaśnij kwestie raportowania

Dowiedz się, kto konkretnie będzie odpowiadał za Twoje wsparcie i raportowanie. Kto będzie odpowiadał na Twoje pytania? Jak skontaktować się z właścicielem lub CEO? Jak i kiedy będziesz otrzymywać raporty?

Wybranie odpowiedniej firmy dla swojej marki nie jest na pewno zadaniem łatwym. Korzystając z powyższych wskazówek, mając jasne cele oraz pamiętając o bezpłatnych konsultacjach na pewno zbliżysz się do zrozumienia, z jaką firmą masz do czynienia. Odpowiedni wybór przełoży się Twoje zyski, zaś nietrafiony niestety narazi Cię na straty, dlatego warto zrobić dogłębny research. Powodzenia!

Sprawdź również: Jak wybrać branżę dla e-commerce?

Zdjęcie główne artykułu: fot. krisanapong detraphiphat / Moment / Getty Images

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *