Działania mające wpływ na widoczność sklepu internetowego

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Sklep internetowy, jeśli będzie widoczny, z pewnością przyniesie większe dochody. Tylko jakie działania podjąć, by tak się stało? Sprawdźmy.

Nie ma wątpliwości co do tego, że sukces sklepu internetowego jest powiązany z jego widocznością w sieci. Dlatego trzeba zadbać o jego pozycjonowanie, które – co ważne – wygląda inaczej, niż w przypadku stron internetowych, które nie są zbyt dobrze rozbudowane. Pomoc w tej kwestii może zapewnić profesjonalna Agencja e-Commerce. 

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie sklepu to optymalizacja strony pod dane słowa kluczowe. Należy przy tym uwzględnić fakt, że jest to proces długotrwały. Efektem tego jest podniesienie słów kluczowych oraz fraz w wyszukiwarce google. To sprawi, że łatwiej będzie ją znaleźć, dzięki czemu zapewne zwiększy się ruch organiczny. 

Na początku audyt SEO

Przy pozycjonowaniu sklepu online ważny jest audyt SEO. Dokument ten będzie zawierał istotne informacje odnośnie do budowy i działań platformy sprzedażowej. Eksperci są zgodni, że w przypadku sprzedaży online, taki audyt może być kluczem do sukcesu, a zarazem podstawą do wysokiej pozycji w wyszukiwarce. 

W audycie muszą być konkretne rekomendacje, odnośnie optymalizacji sklepu internetowego pod słowa kluczowe, a słowa być dopasowane do obranej już strategii SEO. W przypadku korzystania z usług firm zajmujących się pozycjonowaniem stron strategia jest omawiana z klientem zawsze na samym początku, jeszcze zanim zostanie podpisana umowa. W audycie musi być zamieszczona analiza treści, które znajdują się na stronie sklepu online. 

Jakie frazy i słowa kluczowe opisują podstrony sklepu internetowego?

Przed rozpoczęciem pozycjonowania sklepu online, muszą zostać określone frazy oraz słowa kluczowe, które będą opisywały wszystkie podstrony. Jest to ważne, ponieważ optymalizacja oraz content staną się dzięki temu znacznie prostsze. W tym przypadku pomocne będą narzędzia typu surfer SEO oraz Senuto. 

Optymalizacja sklepu

Na podstawie informacji, które są zebrane w audycie SEO, tworzy się optymalizację sklepu. W tym przypadku potrzebna będzie praca doświadczonych programistów.  Działania te polegają bowiem na usprawnieniu witryny w taki sposób, aby zgadzała się ze wskazówkami Google. Pozycjonowanie zwraca uwagę na szybki czas ładowania, a także optymalizację. 

W trakcie optymalizacji sklepu należy pamiętać o: długości tytułów i ich zawartości, opisów podstron, czasu ładowania się strony internetowej sklepu, dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, grafikę, przekierowania, czy linkowaniu wewnętrznym. Strona powinna być dopasowana do oczekiwań użytkowników. Pamiętać trzeba także o szybkim usuwaniu występujących na stronie błędów. 

Content marketing

Właściwy content jest bardzo ważny w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych. Treści pojawiające się na stronie powinny być wartościowe dla użytkowników, naturalnie nasycone słowami oraz frazami kluczowymi, oryginalne i kompleksowe. Ważne jest, by były też, by w przypadku jakichś zmian były aktualizowane.  

Fot.: Oleksandr Pidvalnyi/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*