Nurturing w Twoim sklepie internetowym. Czym jest i jak może Ci pomóc?

Nurturing w Twoim sklepie internetowym. Czym jest i jak może Ci pomóc?

Dobrych, pełnych zaufania relacji z klientami nie tworzy się od tak. Są raczej jak ogród – trzeba do nich cierpliwości, czasu i uważnego podejścia, a w odpowiednim momencie dadzą pożądane owoce. Jak najlepiej o nie zadbać? Rozwiązaniem jest prawidłowy nurturing.

Zasady nienachalnego pielęgnowania relacji z klientami w e-commerce

Każdemu z nas zdarza się dokonać szalonego, nierzadko nie do końca przemyślanego zakupu w zetknięciu z produktem, który przyciągnął naszą uwagę na tyle, że nie potrafiliśmy się mu oprzeć. Takie strategie to jednak najczęściej wyjątki, a większość decyzji konsumenckich jest dokonywana w oparciu o bardziej przemyślane działania i wiąże się z całym procesem budowania zaufania i sympatii klienta do danej firmy czy marki.

Innymi słowy, faktem jest, że większość potencjalnych klientów znajduje się na górze lub w środku lejka sprzedażowego. Chcąc, żeby kupowali u nas, musimy wobec tego podjąć takie działania, które zaprowadzą ich na jego kraniec. Jedną z najlepszych metod, aby zainteresować konsumenta, a tym samym zwiększyć swoje wyniki sprzedaży, jest nurturing.

Czym jest nurturing w e-commerce?

Nurturing to proces marketingowy, kluczowy w celu utrzymania wzrostu naszego biznesu. Składa się z wielu etapów obejmujących nie tylko pozyskiwanie nowych, wartościowych leadów sprzedażowych, ale także – a może przede wszystkim – kładących nacisk na budowanie i podsycanie zainteresowania klientów, edukowanie ich oraz zaprzyjaźnianie z marką. 

Podczas gdy wielu przedsiębiorców przesadnie skupia się na generowaniu coraz większego ruchu na swojej stronie, należy pamiętać, że to wcale nie od niego zależy nasz ostateczny sukces i że dopiero dzięki trosce i skupieniu na tych, którzy naszą witrynę już odwiedzili, będziemy w stanie zobaczyć wymierne efekty w formie wyższej sprzedaży.

Podstawowe pomysły na to jak dobrze zaopiekować się klientem

1. Bezproblemowa, intuicyjna witryna

Witryna to nasza wizytówka i najprawdopodobniej pierwsze „poważne” zetknięcie się klienta z naszą firmą. Warto zatem zadbać, aby zostawić po sobie jak najlepsze wrażenie i aby rozbudzić ciekawość w użytkownikach do dalszego eksplorowania strony.

Nawet jeśli nasze produkty są wyjątkowe i oryginalne, ale witryna pozostawia wiele do życzenia pod kątem estetyki, funkcjonalności czy bezpieczeństwa, nasze starania nie przyniosą zysku. Konkurencja jest bardzo duża, przybywa stron wykonanych profesjonalnie i z wyczuciem na optymalne doświadczenie konsumenta – warto dołączyć do tego grona, udoskonalając jej prędkość, łatwość wyszukiwania, jakość zdjęć czy dokładność opisów.

2. Błyskawiczny kontakt

Idealnym rozwiązaniem jest obsługa nowych leadów do godziny od pojawienia się próby kontaktu. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi na Uniwersytecie Harvarda klienci 7 razy częściej prowadzili konstruktywne rozmowy na temat zakupu ze sprzedawcami, którzy podjęli próbę kontaktu w ciągu godziny od zapytania. Gotowość do działania i szybka reakcyjność to współcześnie absolutne priorytety konsumentów.

3. Powiadomienia w wyszukiwarce

Powiadomienia push w przeglądarce są potężnym narzędziem nurturingu dla przedsiębiorców w e-commerce i naprawdę potrafią pomóc nam zaopiekować się potencjalnymi klientami. 

Jeżeli dany użytkownik zdecyduje się na rozmowę, odbywa się ona w czasie rzeczywistym, nie jest blokowana przez programy blokujące reklamy, a alerty są wysyłane na komputer klienta i inne urządzenia mobilne, nawet jeśli nie przegląda on w danym momencie naszej witryny. Z ich pomocą możemy wysyłać spersonalizowane oferty, informować użytkowników o promocjach i obniżkach, nowych produktach na stronie, wracać regularnie do klientów niezdecydowanych lub niepewnych, budując tym samym ich zaufanie.

Mimo, że w wielu kwestiach związanych z nurturingiem możemy zastosować pełną lub częściową automatyzację, warto, aby osoby odpowiedzialne za prowadzenie tego typu działań miały odpowiednie wyczucie i nie próbowały przedobrzyć i usilnie intensyfikować kontaktu – wówczas staniemy się dla klientów zwyczajnie natrętni. Jednak konsekwentnymi i wysmakowanymi działaniami, dzięki dbałości o klienta jesteśmy w stanie nie tylko bardzo szybko osiągnąć swój cel, ale nawet go przekroczyć.

Zdj. główne: CDC/unsplash.com

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *