Reklama mobilna. Poznaj moc mikromomentów

Reklama mobilna. Poznaj moc mikromomentów

Prawdopodobnie nikt z nas nie byłby w stanie przypomnieć sobie dnia z ostatnich miesięcy, w którym nie miał w ręku smartfona. To właśnie dzięki nieustannemu dostępowi do urządzeń mobilnych, mobilna reklama jest obecnie jednym z najbardziej efektywnych kanałów komunikacji z konsumentami. Jakie są jej inne zalety?

Era reklamy mobilnej

Świat reklamy i marketingu nie mógł pozostać obojętny na technologiczne zmiany i na fakt, że współcześnie większość społeczeństwa nieustannie podłączona jest do ekranów telefonów lub gadżetów mobilnych. Właśnie w odpowiedzi na ten fenomen pojawiła się mobilna reklama, będąca rodzajem techniki reklamowej, przeznaczonej specjalnie pod smartfony. W jej obrębie istnieją różne rodzaje reklam – tekstowe, banery, filmy, a nawet gry mobilne, które dodatkowo są zoptymalizowane pod kątem dopasowania do ekranu telefonu.

Gdy marketerzy korzystają z reklamy mobilnej, zwykle wykorzystują tradycyjne techniki i strategie gromadzenia danych takie jak stale aktualizowane profile konsumentów, dane o ich demografii, przyzwyczajeniach czy preferencjach – to wszystko gromadzi się w urządzeniu mobilnym. Marketing w aplikacjach wprost zrewolucjonizował sposób, w jaki marketerzy przeprowadzają kampanie. Jakie są jego główne przewagi nad tradycyjnymi kanałami komunikacji z klientem?

1. Dostępność

Większość osób korzystających z telefonów komórkowych ma je pod ręką przez cały dzień. Oznacza to, że możemy dotrzeć do potencjalnych klientów, gdziekolwiek się znajdują. Koniec z czekaniem, aż zobaczą nasz fizyczny baner, zalogują się do sieci na laptopie czy sprawdzą skrzynkę. Reklama mobilna w pewnym sensie podąża za ludźmi i daje nam do nich nieograniczony dostęp.

2. Personalizacja

Zaleta, która w pewnym sensie łączy się z poprzednią. Mobilne reklamy używają naszej lokalizacji, korzystając ze zwiększonej łączność smartfonów. Ogromne ilości informacji pozwalają reklamodawcom i marketerom na bardziej precyzyjną personalizację treści. I tak oto użytkownik smartfona, stając w nowym miejscu przed problemem znalezienia dobrej restauracji lub sklepu, dzięki reklamie mobilnej w prosty i szybki sposób otrzymuje atrakcyjną ofertę okolicy. Ukierunkowaną reklamę można dokładnie dopasować do jednej osoby, nie tylko w oparciu o lokalizację, ale także o jej preferencje czy historię jej wcześniejszych zakupów.

3. Kreatywność i interaktywność

Marketing mobilny to także swego rodzaju plac zabaw. Kto z nas nie lubi sporadycznie zmarnować odrobiny czasu na interaktywnych grach i konkursach? Reklamy mobilne zapewniają lepszą jakość reklam, z przyjemniejszymi efektami wizualnymi lub grafiką. Łącząc ukierunkowaną reklamę z atrakcyjnymi formatami, koncentrują się na dostarczaniu klientom coraz bardziej angażujących treści. Poprzez niezobowiązującą zabawę marketerzy mogą sprawić, że ich grupa docelowa spędzi trochę więcej czasu z daną marką, zwiększając ogólne zaangażowanie.

Dlaczego tak dobrze to działa?

Największa siła reklamy mobilnej to wykorzystanie tzw. mikromomentów jako kluczowego odcinka łańcucha decyzyjnego. Mikromoment to zjawisko opisane całkiem niedawno. Dotyczy sytuacji, w której konkretna osoba w pełni świadomie i intencjonalnie sięga po urządzenie mobilne. Według Google zawsze dochodzi do niego na podstawie przynajmniej jedną z czterech motywacji: „chcę wiedzieć”, „chcę to zrobić”, „chcę tam pójść”, „chcę to kupić”. W takich momentach klienci liczą na reakcję natychmiastową, chcą dostać to czego potrzebują w jak najkrótszym czasie. 

Cała charakterystyka reklam mobilnych polega natomiast na wypełnianiu tej potrzeby, ponieważ jest na bieżąco z niemal wszystkimi działaniami danej osoby. Wyświetlona w odpowiednim miejscu i czasie może zdziałać cuda, dlatego warto przestać spychać ją na dalszy plan, a zainwestować w jej rozwijanie, bo wygląda na to, że przejmie wkrótce tytuł najbardziej efektywnego kanału komunikacji z klientami.

Zdjęcie główne: Anna Shvets/pexels.com

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *