Reklama na 160 znaków, czyli wszystko o kampaniach SMS

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Na myśl o strategii reklamowej, która w głównym zamierzeniu stawia na wiadomości SMS, większość przedsiębiorców prawdopodobnie jedynie pokręci głową z niedowierzaniem. 

Czy słusznie? Nie! Kampanie SMS to potężne narzędzie, które według danych skutkuje dużo większą konwersją niż chociażby reklamy e-commerce.

Skuteczna kampania SMS – krótko, zwięźle, na temat i prosto do klienta

W społeczeństwie, które niemal cały czas spędza z nosem przytkniętym do ekranu smartfona, reklama wysyłana przy pomocy wiadomości tekstowej wydaje się być idealnym pomysłem na jak najszybsze, najbardziej celne trafienie do klienta. Mimo to nadal wiele osób traktuje ją jako nieco podrzędny lub przestarzały sposób komunikacji z potencjalnymi klientami. Zapominają przy tym, że wiadomości mailowe są pod tym kątem dużo bardziej archaiczne, a dodatkowo filtrowane i niejednokrotnie celowo ignorowane i usuwane przez użytkowników.

Mitem jest także powszechne przekonanie, że kampanie reklamowe prowadzone z wykorzystaniem SMSów nie przynoszą pożądanych efektów – dobrze zaplanowana i wdrożona, może przynieść dużo lepsze wyniki niż popularne na rynku newslettery.

O dobrej kampanii SMS

Naturalnie, prowadzenie działań marketingowych za pośrednictwem wiadomości tekstowych wysyłanych bezpośrednio na smartfony ma swoje wady, a także szereg zasad, którymi należy się kierować, aby kampania okazała się sukcesem. 

Dla wielu użytkowników, SMS to forma komunikacji wysoce inwazyjna i zahaczająca o sferę zdecydowanie bardziej prywatną niż np. email. Warto także dodać, że wprowadzone jakiś czas temu RODO skutecznie zablokowało możliwość wysyłania wiadomości do wszystkich – możemy pozwolić sobie na kontakt jedynie z osobami, które wyraziły na to wcześniej zgodę. Jakie są zatem zasady poprawnie i skutecznie przeprowadzonej kampanii SMS?

1. Skierowana do osób, które tego chcą

Tak jak było powiedziane wcześniej, kampania SMS może być stosowana jedynie w stosunku do osób, które wyraziły na to świadomą zgodę. W przeciwnym razie nasze wiadomości to nic innego, jak natręctwa i spam.

2. Personalizacja komunikatów

Każdy z nas docenia umiejętność indywidualnego podejścia do klienta, dlatego dobrze jest zadbać o to, aby wysyłane przez nas wiadomości były skierowane do konkretnej osoby. Nie jest to trudne zadanie, ponieważ wymaga jedynie automatycznej implementacji imienia, które otrzymaliśmy w formularzu, a z danych wynika, że takie podejście przynosi dużo lepsze wyniki konwersji, niż komunikaty skierowane do ogółu.

3. Proste i przejrzyste komunikaty

SMSy rządzą się swoimi prawami, a jedną z ich najbardziej charakterystycznych cech jest ograniczenie formy do 160 znaków. Do tej objętości tekstu powinniśmy się dostosować i maksymalnie wykorzystać jego możliwości. Zamiast rozbudowanej, obfitującej w porównania wiadomości powinniśmy się skupić na jasnym, prostym i zwięzłym przekazie.

4. Posługiwanie się językiem korzyści

Podstawowa reguła obowiązująca w marketingu generalnie i pojawiająca się także w tym przypadku. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że ograniczenie ilości znaków wymaga od nas skupienia się na jednej bądź dwóch kluczowych korzyściach i przedstawieniu ich klientowi, a nie na wymienianiu długiej listy korzyści pobocznych.

Zalety kampanii SMS

Zastanawiając się nad możliwością podjęcia SMSowych działań marketingowych, dobrze jest zastanowić się, jakie nowe możliwości i plusy niesie za sobą takie rozwiązanie. 

Wiadomości tekstowe nie wpadają klientom do spamu, może je odebrać każdy i to nawet bez dostępu do sieci. Komunikacja za ich pośrednictwem jest bezpośrednia, klarowna i skraca czas tworzenia oraz przetwarzania komunikatu. Co więcej, aby zmechanizować cały proces, możemy posłużyć się szerokim wyborem aplikacji do masowego wysyłania SMSów, dzięki którym regularnie będziemy otrzymywać raporty na temat skuteczności naszych działań.

Zdj. główne: Firmbee.com/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*