Dynamiczne ceny – co osiągnie Twój e-commerce dzięki repricingowi?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Konkurencja Twojego e-commerce’u cały czas rośnie, przez co trudniej Ci zachować optymalną liczbę klientów, którzy przynoszą mu satysfakcjonujące zyski? Zadbaj o konkurencyjność swoich ofert. Najskuteczniej zrobisz to z platformą dynamic pricing (repricing), która pozwoli Ci zmieniać ceny w oparciu o pozyskane z rynku aktualne dane na temat ofert konkurencji. Dowiedz się, w jakie korzyści przyniesie Ci to rozwiązanie i jak możesz je wykorzystać.

Jakie korzyści niesie dynamic pricing dla sklepów internetowych?

Zasadniczym celem korzystania z platformy do automatycznego ustalania cen w sklepie internetowym jest oczywiście zwiększenie zysków ze sprzedaży. Z wykorzystaniem repricingu jest to o tyle łatwiejsze, że cena danego produktu w Twoim sklepie może być zawsze atrakcyjniejsza niż cena u Twojego bezpośredniego konkurenta, ale jednocześnie będzie pozwalała realizować założenia polityki cenowej, przez co każda sprzedaż zmieści się w granicach opłacalności i przyniesie optymalne zyski.

Jak to możliwe? System będzie regularnie zbierał z rynku dane na temat:

  • liczby konkurencyjnych sklepów;
  • najniższych ofert na rynku;
  • wysokości Twoich ofert na tle konkurencji;
  • stanów magazynowych konkurencji.

Ponadto będzie monitorował aktualne ceny u konkurencji, a także jej działania promocyjne (np. obniżki cen). I to właśnie na podstawie zebranych danych zaproponuje optymalną wysokość cen w Twoim sklepie. Dzięki temu będą one atrakcyjne dla klientów, a jednocześnie przynosiły możliwie największe zyski. W zależności od sytuacji na rynku monitoring cen produktów z funkcją repricingu  będzie proponował obniżki cen (większy wolumen sprzedaży) lub ich podwyżki (większe zyski dzięki wyższym marżom).

Ustalaj cele i reguły

Dynamiczne ceny w Twoim sklepie internetowych nie muszą oznaczać wiecznych obniżek i wdawania się w wojny cenowe z konkurencją. Wszystko dlatego, że system będzie proponował wyłącznie takie ceny, które będą mieściły się w granicach spełniających warunki polityki cenowej. Dlatego nie musisz obawiać się o zbyt niskie marże, które doprowadziłyby sprzedaż do granicy opłacalności.

Reguły, jakie możesz przyjąć dla repricingu to m.in.:

  • utrzymanie pozycji w TOP1, TOP3, TOP5 itd. najtańszych ofert w wybranych kanałach sprzedaży;
  • bezpośrednia rywalizacja z największym konkurentem o pozycję tańszego sklepu;
  • minimalne wartości marży i narzutu;
  • stopniowo obniżanie lub podnoszenie ceny o określoną wartość kwotową lub procentową w danej jednostce czasu;
  • obniżki cen przez system w przypadku wykrycia niskich stanów magazynowych (tzw. ceny wyprzedażowe).

To tylko kilka przykładów celów, jakie możesz ustalić dla platformy Dynamic Pricing w swoim sklepie. Każdy z nich pomoże Ci realizować swoją politykę cenową i generować optymalne zyski poprzez podniesienie marży lub zwiększanie wolumenu sprzedaży. Dynamic pricing to narzędzie, bez którego trudno jest dzisiaj utrzymać się o krok przed swoją konkurencją.

Fot.: materiał prasowy Klienta.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*