Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Skuteczne zarządzanie kampanią reklamową wymaga zastosowania profesjonalnych narzędzi. Jednym z najpopularniejszych jest Google Ads, z którego może skorzystać firma z dowolnej branży. System cieszy się również zainteresowaniem właścicieli marek osobistych. Czym jest kampania Google Ads i jak możesz ją wykorzystasz? Dowiesz się tego z treści niniejszego poradnika.

Czym jest kampania Google Ads?

Google Ads, noszące wcześniej nazwę AdWords stanowi system reklamowy zaproponowany przez firmę Google. Narzędzie zostało stworzone celem kreowania i zarządzania kampaniami reklamowymi różnego typu firm. System Google Ads obejmuje zarówno wyszukiwarkę, jak również większą sieć reklamową towarzyszących jej witryn internetowych. W zbiorze mniejszych podmiotów można znaleźć zarówno niewielkie fora czy strony tematyczne, jak i większe blogi i portale. W przypadku rynku polskiego największym zainteresowaniem cieszą się witryny takie jak WP, Onet, jak również media społecznościowe – Facebook, Instagram, YouTube czy googlowska poczta Gmail.

Kampania Google Ads – dlaczego warto?

Istnieje wiele zalet stosowania Google Ads w kontekście zarządzania marketingiem przedsiębiorstwa. Do najważniejszych należy zaliczyć następujące aspekty:

Elastyczność

System gwarantuje możliwość wyjścia na przeciw oczekiwaniom klienta, dzięki różnym formatom reklam. Google Ads bada miejsca, które będą najskuteczniejsze dla określonego rodzaju odbiorcy na podstawie różnych informacji na jego temat. Dzięki temu stworzona przez Ciebie kampania reklamowa ma szansę dotrzeć dokładnie tam, gdzie powinna się znaleźć. Elastyczność narzędzia objawia się również w prostocie przygotowywania oraz edycji reklam tekstowych czy wideo. Jednocześnie, korzystając z zaledwie jednego konta Google Ads istnieje możliwość stworzenia wielu reklam w ramach tej samej kampanii.

Skuteczność 

Tworzenie reklam w kampaniach Google Ads jest nie tylko proste, ale przede wszystkim skuteczne. Algorytm potrzebuje jedynie 15 minut na sprawdzenie oraz włączenie reklam dokładnie tam, gdzie jest to konieczne. Dzięki temu Twój produkt lub usługa będą pojawiały się potencjalnemu odbiorcy w ramach konkretnych zapytań w wyszukiwarce.

Uniwersalność

Wyszukiwarka Google stanowi obecnie najpopularniejszą na świecie. Korzystając z niej można więc w dość prosty i niskobudżetowy sposób budować świadomość potencjalnych klientów Twoich produktów lub usług. Dzięki budowaniu i wzmacnianiu pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania możesz zyskać zdecydowanie więcej, niż poprzez niejedną drogą kampanię marketingową. Dodatkowym atutem jest również możliwość regularnego utrwalania wizerunku Twojej marki w świadomości konsumenta. Czego chcieć więcej?

Wyszukiwarka Google w telefonie
(fot. NurPhoto / Contributor / NurPhoto / Getty Images)

Rodzaje kampanii płatnych w Google

Google Ads oferuje kilka wariantów reklam. Do najpopularniejszych z nich należą reklamy:

  • tekstowe – to wariant uniwersalny dla firm z dowolnej branży. Reklama tekstowa składa się z maksymalnie 3 nagłówków, 2 linijek tekstu oraz linku kierującego do docelowej witryny. 
  • graficzne – sposób wizualnego lub graficznego przedstawienia produktu lub usługi. W przypadku tego pierwszego wariantu można zdecydować się nawet na animację.
  • elastyczne – czyli reklama tekstowa lub graficzna, automatycznie dopasowująca się do przestrzeni, w której jest prezentowana.
  • produktowe – zawierająca zdjęcie produktu, jego nazwę, cenę oraz odnośnik do witryny docelowej. 

Wyżej wspomniane warianty są najczęściej stosowane z uwagi na swoją uniwersalność. Google Ads oferuje jednak znacznie więcej funkcjonalności, w zależności od specyfiki branży oraz jej potrzeb marketingowych. Z uwagi na łatwość obsługi oraz elastyczności systemu warto skorzystać z oferowanych przez niego możliwości. Umiejętne wykorzystanie kampanii Google Ads może wpłynąć na zwiększone zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj także o najczęstszych błędach w analizie słów kluczowych.

Zdjęcie główne artykułu: materiały klienta.

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *