Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Myślisz o pozycjonowaniu swojego sklepu internetowego, aby zwiększyć ruch na stronie i finalnie cieszyć się większymi zyskami ze sprzedaży? Skuteczne działania nie obejdą się bez copywritingu. Dowiedz się, czym jest copywriting, dlaczego jest ważny w SEO dla e-commerce i jak współpracować z copywriterem.
Copywriting to usługa, która polega na tworzeniu tekstów na zlecenie. Lwia część treści, które pisane są przez copywriterów, przeznaczona jest na cele reklamowe lub marketingowe. Niegdyś wiodącymi formami treści, które tworzyli copywriterzy, były slogany reklamowe oraz nazwy produktów i usług.
Obecnie, ze względu na istotną rolę marketingu treści (content marketingu) w sprzedaży internetowej, copywriterzy tworzą także dłuższe teksty, które pełnią dwojaką funkcję – są materiałami informacyjnymi i perswazyjnymi, mającymi na celu zachęcić klientów do zakupu, a także wspierają pozycjonowanie e-commerce, czyli działania, których celem jest osiąganie wysokich pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google na wybrane frazy kluczowe.
Skutecznie promujące się sklepy internetowe szukają klientów w różnych kanałach sprzedaży. W każdym z nich konieczne jest stworzenie odpowiednich treści, które swoją formą będą dostosowane do kanału sprzedaży oraz profilu użytkownika. Właśnie za to odpowiedzialny jest copywriter – pisanie tekstów dla sklepów internetowych, które wspomagają pozycjonowanie e-commerce obejmuje:
Rolą copywritera nie jest wyłącznie perswazja. Copywriting SEO wymaga także optymalizowania treści w taki sposób, aby były one przyjazne dla robotów indeksujących i pomagały w osiąganiu wysokich pozycji strony wynikach wyszukiwania Google. W tym celu copywriter musi zadbać o:
Pisanie tekstów pod SEO z zachowaniem tych zasad pomaga realizować zamierzone efekty i osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Choć oczywiście nie jest to jedyny warunek, bowiem niezbędne są tu także działania optymalizacyjne z zakresu technicznego SEO.
Content marketing dla e-commerce wymaga nie tylko tworzenie treści on-site, czyli w obrębie strony. Równie istotne jest zbudowanie sieci linków, które będą prowadziły do strony głównej Twojego sklepu oraz bezpośrednio do stron ofertowych. Osiągniesz to, publikując płatne treści na zewnętrznych portalach, na których internauci codziennie poszukują informacji na interesujące ich tematy. Sieć linków nie tylko wzmacnia SEO Twojego sklepu, ale też zwiększa ruch na stronie, pochodzący z zewnętrznych źródeł. Musisz jednak pamiętać o tym, że treści te muszą być merytoryczne i perswazyjne. I tu oczywiście wracamy do roli copywritera.
Istnieje kilka możliwości na korzystanie z usług copywritera. Jedną z nich jest zatrudnienie go w swojej firmie. W takiej sytuacji warto jest poszukać kogoś, kto specjalizuje się w branży, w której działa Twój sklep. Inny sposób to outsourcing treści i współpraca na umowie B2B lub na umowie cywilno-prawnej.
Wiele sklepów internetowych korzysta natomiast z kompleksowych usług agencji SEO, które oferują optymalizację strony wraz z dostarczaniem treści, tworzonych przez współpracujących z nimi copywriterów. Jeśli interesują Cię kompleksowe usługi pozycjonowania swojego e-commerce’u, zajrzyj do artykułu ”Jak zacząć współpracę z agencją SEO?”.
Istnieje przyjęta na rynku norma, na podstawie której rozlicza się copywriting – cena za 1000 znaków ze spacjami netto lub brutto, w zależności od tego, czy copywriter prowadzący własną działalność gospodarczą jest czynnym płatnikiem podatku VAT. Ta forma rozliczenia dotyczy oczywiście firm, które outsourcują copywriting na zasadach B2B lub podpisują z copywriterem umowę zlecenie.
Natomiast na umowie o dzieło określa się łączną kwotę za wszystkie zamówione teksty. Profesjonalny copywriter może oczywiście zatrudniony na umowie o pracę, wówczas wysokość wynagrodzenia pozostaje w kwestii ustaleń pomiędzy nim a jego pracodawcą.
Współpracując z agencją SEO, która dostarcza także teksty do działań content marketingowych, najczęściej określa ilość treści lub budżet, jaki ma być na nią zagospodarowany. KWISS.pl – Agencja SEO proponuje swoim klientom optymalną, niezbędną do skutecznych działań SEO ilość treści, które tworzą współpracujący z nią copywriterzy.
Fot.: materiał prasowy Klienta.