Skuteczność strony internetowej – co o niej decyduje?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

W jaki sposób można zdefiniować skuteczną stronę internetową? To witryna, która spełnia cel postawiony przez jej właściciela. Jeśli na przykład chcesz stworzyć spójny i łatwo zapadający w pamięć wizerunek marki, a design witryny pozostaje chaotyczny, to trudno uznać stronę za skuteczną. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak zaprojektować stronę, która działa zgodnie ze swoim przeznaczeniem.

  1. Strona jako część strategii marketingowej

Witryna nie istnieje w oderwaniu od strategii marketingowej firmy. W przypadku działalności funkcjonujących wyłącznie online stanowi często podstawowe medium charakteru marki. W związku z tym skuteczna witryna to taka, która realizuje cele określone w strategii, komunikuje wartości ważne dla marki i wyraża charakter firmy. 

  1. Grupa docelowa

Trudno o witrynę przynoszącą efekty, na przykład w postaci zakupu produktów, bez określenia jej grupy docelowej. Tworząc biznesową stronę internetową, projektujesz ją nie dla siebie, ale dla jej przyszłych użytkowników. Design witryny powinien odpowiadać potencjalnym klientom, a treści  – przekonywać ich do wykonania oczekiwanej czynności, na przykład zapisu do newslettera czy zakupu e-booka. Aby stworzyć skuteczną stronę internetową, musisz więc poznać swoich odbiorców. Zanim przystąpisz do projektu witryny określ wiek, płeć, miejsce zamieszkania, styl życia, zawód, wysokość zarobków i zainteresowania potencjalnych klientów. Zastanów się również nad potrzebami i problemami swojej grupy docelowej oraz tym, w jaki sposób Twoja oferta pomaga  odbiorcom.

  1. Struktura strony

Już po upływie kilku sekund od wyświetlenia strony użytkownik powinien wiedzieć, jaki rodzaj usług lub produktów oferuje dana witryna. Dlatego jej struktura pod względem graficznym i tekstowym musi być jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Powinna zawierać między innymi:

  • ofertę,
  • cennik,
  • dane kontaktowe,
  • korzyści płynące ze współpracy z firmą.

Od logicznie zaplanowanej struktury strony zależy to, czy klient zdecyduje się na kontakt z firmą. Można ją porównać do składającego się z tytułu, rozdziałów i podrozdziałów spisu treści w książce. Witryna podobnie jak publikacja powinna być podzielona na sekcje i umożliwiać użytkownikowi szybkie znalezienie informacji. 

  1. Nawigacja 

Ze strukturą witryny wiąże się nawigacja. Określa ona, w jaki sposób użytkownik może poruszać się po stronie i przechodzić między podstronami oraz jak szybko znajdzie to, czego potrzebuje. Potencjalny klient powinien jak najswobodniej przemieszać się po serwisie, bez wysiłku i zastanawiania się nad niezrozumiałymi dla siebie nazwami i opisami.

  1. Treści

Wspomnieliśmy o nieskomplikowanych nazwach i opisach. Prostota treści pełni bowiem również istotną funkcję na stronie. Użytkownicy w internecie nie zagłębiają się w treści, tylko skanują je wzrokiem, wyłapując istotne dla siebie informacje. Rzadko kto przegląda internet, będąc mocno skoncentrowanym. Dlatego pisząc teksty, stosuj nagłówki, dziel je na krótkie akapity zawierające jedną myśl, pogrubiaj najważniejsze kwestie oraz stosuj wyliczenia. 

  1. Prezenty dla klienta

Skuteczna strona to taka, która buduje pozytywne doświadczenie u użytkownika. Dlatego dobrym pomysłem na podniesienie efektywności witryny jest oferowanie klientom prezentów, na przykład darmowej wiedzy w postaci e-booka, bezpłatnego okresu próbnego korzystania z narzędzia czy o połowę tańszej godziny konsultacji ze specjalistą. Osoba, która otrzymała darmowy lub dużo tańszy produkt, będzie bardziej skłonna do tego, by zainwestować w artykuły oferowane w danym sklepie i w ten sposób się odwdzięczyć. 

Na skuteczność strony ma tak naprawdę wpływ ogromna liczba czynników. Jeśli potrzebujesz specjalisty, które zadba o każdy z nich, zobacz ofertę agencji marketingowej IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe. Nasi specjaliści projektują strony internetowe w Lublinie, które skutecznie działają i przyciągają kolejnych klientów.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*