Content ze smakiem, czyli social media w gastronomii cz. 1

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

By rozbudzić apetyty potencjalnych i aktualnych klientów trzeba zaserwować im naprawdę smakowity content w social mediach. A co sprawi, że naszym followersom pocieknie ślinka? Zapraszamy na pierwszą część wpisu! 

Jeśli prowadzisz restaurację lub kawiarnię, musisz liczyć się z tym, że zanim potencjalny klient spróbuje Twojego produktu, najpierw będzie „smakował” treści, które udostępniasz na swoich stronach i w mediach społecznościowych. Konsument w branży gastronomicznej jest bardzo wymagający, ale też coraz bardziej świadomy, dlatego z niesmakiem odrzuci reklamową papkę i stockowe fotografie.

Co publikować?

Publikowane treści nie mogą być czysto komercyjne i nastawione jedynie na zyski. Tutaj doskonale sprawdza się zasada 80/20, czyli 80% treści edukacyjno-rozrywkowych, a jednie 20% marketingowo-sprzedażowych. Badania pokazują również, że użytkownicy chętniej udostępniają treści, z którymi się utożsamiają, które ich bawią lub są dla nich ciekawe. Co więc publikować, by przyciągnąć nowych obserwujących i zaktywizować tych, których już masz? Oto kilka pomysłów.

Fotografie i filmy, czyli uczta dla oczu

Niektóre dania to obecnie małe dzieła sztuki. Tak piękne, że szkoda je jeść. Zanim klient zrobi pierwszy kęs, sięga po telefon, robi zdjęcie i… wrzuca je na Instagrama z odpowiednim hashtagiem: #foodporn.

W Internecie nie podzielisz się smakiem swoich dań, ale możesz maksymalnie oddziaływać na zmysły odbiorców właśnie poprzez fotografię – estetyczne i finezyjne potrawy, barwy i kształty pobudzające apetyt, zachwycające kompozycje na talerzu. Ponieważ klienci jedzą również (a może przede wszystkim) oczami i uwielbiają dzielić się na swoich kontach zdjęciami pięknego jedzenia, to właśnie w ten sposób możesz zachęcić ich do odwiedzania lokalu lub komentowania i udostępniania postów, a co za tym idzie zwiększania swoich zasięgów.

Składniki dobrej fotografii kulinarnej

• Atrakcyjna kompozycja, która pobudza zmysły i podkreśla walory dania.

• Przykuwająca wzrok kolorystyka, która nadaje zdjęciu niepowtarzalny nastrój. 

• Przemyślane tło, które idealnie dopełnia całość. 

• Odpowiednie oświetlenie, które nadaje fotografii naturalności.

Fotografia kulinarna jest obecnie bardzo popularna i odgrywa tak ważną rolę w strategii marketingowej, że nie warto na niej oszczędzać. Jeśli nie potrafisz zrobić ładnych zdjęć, możesz zatrudnić fotografa, który specjalizuje się w tej właśnie dziedzinie.

Inną, atrakcyjną wizualnie treścią są oczywiście filmy. Podobnie jak fotografia powinny hipnotyzować, zachwycać i pobudzać zmysły patrzącego. Oprócz kompozycji, kolorów i oświetlenia dużą rolę odgrywa tu również chwytliwa lub nastrojowa muzyka. W trend food porn doskonale wpisuje się polewanie dania sosem, przygotowywanie deserów, a nawet filetowanie ryby – to właśnie lubią oglądać Twoi obserwujący!

A już za tydzień podpowiemy, jak najlepiej zaprezentować Twój lokal… od kuchni. 

Zdjęcie główne artykułu: fot. Oscar Wong / Moment / Getty Images

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*