Dla niektórych TikTok wydaje się być chwilową modą lub kolejną platformą społecznościową dla nastolatków. Z pewnością cieszy się ogromną popularnością wśród młodego pokolenia, ale stara się również znaleźć skuteczne sposoby monetyzacji. Tak TikTok wkracza w branżę e-commerce.

Dlaczego warto reklamować się na TikToku?

Młodsze pokolenia są bardziej cyniczne i podejrzliwe w stosunku do tradycyjnej reklamy. Rzadko oglądają telewizję czy słuchają radia, a wiadomości częściej czerpią z mediów społecznościowych niż gazet. Dodatkowo zwykle używają blokerów reklam w Internecie i reagują alergicznie na wyskakujące bannery. Jednak, jak pokazują badania, codziennie spędzają 52 minuty na TikToku. Warto więc wykorzystać ten fakt z korzyścią dla swojego biznesu.

Sercem platformy są oczywiście filmy. Nawet, jeśli zamierzasz współpracować z influencerami, powinieneś otworzyć osobne konto dla swojej marki. Możesz na nim publikować i udostępniać filmy, a także nawiązywać relacje z użytkownikami. Polub ich filmy, komentuj i udostępniaj. Dzięki temu staniesz się bardziej widoczny.

Chociaż niezaprzeczalnie aplikacja chciałaby zarabiać na sprzedaży online, dopiero czas zweryfikuje, czy osiągnie sukces w tym obszarze. Niektóre firmy przygotowują już kampanie na TikToka. W kwietniu 2019 cotygodniowa amerykańska publikacja branżowa Adweek poinformowała, że Hollister testował tiktokowe reklamy, które zawierały przycisk „kup teraz”. Miały one przekierowywać użytkowników na stronę zakupów w aplikacji. Inne marki, takie jak Poshmark, również zdecydowały się na reklamę na TikToku.

Śledź aktualne trendy na TikToku

Obserwuj najpopularniejsze hashtagi. Gdy będziesz już wiedzieć, co w trawie piszczy, możesz tworzyć i udostępniać filmy z nimi związane. Pamiętaj, że trendy szybko się zmieniają, dlatego śledź na bieżąco, co dzieje się na TikToku. Możesz się inspirować, ale nie plagiatuj filmów innych osób. Znajdź sposób, by twój film czymś się wyróżnił.

Pomarańczowy megafon
(fot. Oleg Laptev, źródło: unsplash.com)

Pamiętaj, by do każdego filmu dodać odpowiednie hashtagi. Gdy użytkownicy klikną lupę „discover” u dołu ekranu i wpiszą jeden z nich, zobaczą całą listę filmów dotyczących hasła, które aktualnie jest na topie.

Współpracuj z influencerami

To nie przypadek, że niektóre osoby mają duży wpływ na użytkowników mediów społecznościowych. Zazwyczaj budują swoją reputację, regularnie udostępniając wysokiej jakości treści, dlatego warto nawiązać z nimi współpracę. TikTok stworzył nową generację influencerów, którzy mają znacznie większą siłę przebicia wśród dzisiejszych nastolatków od konwencjonalnych gwiazdy filmowych lub telewizyjnych.

Regularnie komentuj i zachęcaj do komentowania

Pamiętaj, by budować zaangażowanie odbiorców na TikToku. Tu pomocne będą komentarze. Platforma szereguje je według liczby polubień, dlatego zastanów się, zanim coś napiszesz. Unikaj nijakich, powtarzalnych komentarzy typu „fajne wideo”. Poświęć trochę czasu na obejrzenie filmów innych osób i napisanie komentarza, który faktycznie będzie się odnosił do ich treści.

TikTok jest jedną z platform społecznościowych, które nagradzają za częste publikowanie postów. Im więcej filmów opublikujesz, tym łatwiej będzie znaleźć twoje konto i tym samym zgromadzić szersze grono odbiorców. Postaraj się wyróżnić z tłumu – w tym celu możesz użyć efektów proponowanych przez TikTok. Podzielone są na kilka kategorii: trendy, nowe, interaktywne, edytowalne, uroda, śmieszne, świat i zwierzęta. Powinieneś znaleźć wśród nich coś dla siebie.

Twórz ciekawe filmy z jasnymi opisami

Filmy na TikToku mogą trwać dosłownie minutę, dlatego nie musisz publikować długich treści. Skup się na tym, by nie były one wyłącznie komunikatem reklamowym – niech stanowią dodatkową wartość dla twoich odbiorców, np. zapewniając im dawkę rozrywki.

Płytki scrabble, układające się w napis SEO
(źródło: pxhere.com)

Zadbaj też o odpowiedni opis. Potraktuj go jako zwiastun filmu i napisz, czego odbiorcy mogą się po nim spodziewać. Dodatkowo zachęć ich do komentowania. Dobry opis wpłynie pozytywnie na SEO, dlatego uwzględnij w nim najważniejsze słowa kluczowe. Pamiętaj, że muszą mieć sens i nie powinny być przypadkową zbitką słów, w przeciwnym razie odstraszysz potencjalnych klientów. Upewnij się, że twój film jest odpowiedni dla wybranej grupy docelowej.

Reklama natywna w kanale

Lubisz nagrywać stories na Instagramie? Widzisz, że trafiają do potencjalnych klientów? W takim razie zwróć uwagę na reklamy natywne, które oferuje TikTok. Możesz dodawać linki do witryn i przyciski zamówienia w jednej (tej samej) reklamie, co pomoże użytkownikom dotrzeć bezpośrednio na stronę twojej firmy. Jeśli zdecydujesz się na takie rozwiązanie, analizuj dokładnie współczynniki klikalności, wyświetlenia, czas oglądania filmów i zaangażowanie. To pomoże ci zaplanować kolejne działania.

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *