Instagram stawia na krótkie filmiki – jak wyglądają obecne trendy?

Instagram stawia na krótkie filmiki – jak wyglądają obecne trendy?

Nie można zaprzeczyć, że obecnie media społecznościowe grają niezwykle istotną rolę. Ludzie na całym świecie używają ich, by się komunikować, dzielić przeżyciami i przemyśleniami, a nawet pracować. Popularność platform społecznościowych wiąże się z ogromnymi zyskami dla ich właścicieli – nic więc dziwnego, że dokładają wszelkich starań, by utrzymać się w „topce” i nie stracić użytkowników.

Czym są reelsy?

Właściciele mediów społecznościowych doskonale zdają sobie sprawę, że aby zatrzymać przy sobie użytkowników, muszą spełniać ich oczekiwania. Nie jest to łatwe, ponieważ popularnych aplikacji i platform używają miliardy ludzi – na przykład na Instagramie istnieją 2 miliardy aktywnych kont i aż 500 milionów użytkowników używa tej aplikacji codziennie. Każda z tych osób ma inne potrzeby i preferencje, do których osoby odpowiedzialne za rozwój Instagrama starają się dopasować, by zwiększyć zaangażowanie użytkowników.

Jednym z pomysłów, który z powodzeniem został wprowadzony jako nowa funkcja Instagrama, jest publikowanie i oglądanie krótkich filmików. Reelsy, nazywane też rolkami, to krótkie – zazwyczaj nieprzekraczające minuty – filmiki, które umożliwiają użytkownikom Instagrama docieranie do szerokiej grupy odbiorców. Ich treść może być bardzo różna i znajdziesz tam początkowo wszystko: porady beauty, relacje z podróży, przygotowywanie posiłków, zabawy ze zwierzętami, treści edukacyjne czy promocyjne. Z czasem algorytm nauczy się, które tematy przyciągają i zatrzymują Twoją uwagę i częściej będzie podsuwać Ci rolki odpowiadające Twoim upodobaniom. W rezultacie dzięki reelsom zyskujesz dostęp do dodatkowego contentu, a jeśli prowadzisz konto na Instagramie – nową możliwość komunikowania się z innymi użytkownikami.

Instagramowe trendy

Mediów społecznościowych używa głównie pokolenie Z. Oczywiście wiele starszych osób również ma swoje konta na aplikacjach społecznościowych i aktywnie postuje w sieci, ale nie należy się oszukiwać – trendy kształtują najmłodsi użytkownicy, którzy spędzają z telefonami najwięcej czasu. Co aktualnie należy do instagramowych hitów? Jak zawsze popularne są tematy związane z modą i urodą. Jeszcze kilka lat temu dobrze sprzedawały się masowo produkowane kosmetyki i ubrania, dziś do trendów należą moda alternatywna i ruchy ekologiczne.

Użytkownicy skłaniają się ku rozwiązaniom wspierającym ich preferencje światopoglądowe i manifestują to również swoimi zakupami. Chcą odznaczać się oryginalnością, dlatego w cenie są propozycje, które pokazują niestandardowe i niebanalne stylizacje. Do najpopularniejszych hashtagów należą te mówiące o zakupach ekologicznych, wspieraniu małych przedsiębiorstw czy kupowaniu lokalnie i w sklepach z odzieżą używaną. Innymi popularnymi tematami są celebryci i influencerzy. Warto przy tym wiedzieć, że pokolenie Z chętniej ogląda twórców pracujących w internecie i bardziej im ufa – gwiazdy show-biznesu nie są już dla nich tak atrakcyjne, jak celebryci YouTube’a czy Instagrama.

Nadal jednak obecny jest wśród użytkowników mediów społecznościowych trend charakterystyczny dla każdej generacji nastolatków – lubią wiedzieć, co się dzieje w wielkim świecie. Różnica jest tylko taka, że w czasach globalizacji „wielki świat” pokolenia Z to tak naprawdę cała planeta. Z tego powodu do najchętniej oglądanych rolek należą te dotyczące newsów ze świata influencerów.

Zdj. główne: Georgia de Lotz/unsplash.com

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *