Artykuł sponsorowany

W obecnych czasach bez profilu na social mediach trudno jest się wybić i dotrzeć do klienta. Jednak prowadzenie kont firmowych w mediach społecznościowych to nie takie łatwe zadanie. Różni się to znacząco od aktywności na koncie prywatnym, a do tego wymaga kreatywności i myślenia analitycznego. Zobacz jak skutecznie promować firmę w social mediach. 

Jakość ma znaczenie

Wpisy tekstowe na mediach społecznościowych firmy powinny zawsze być opatrzone jakąś grafiką lub zdjęciem – wtedy przyciągają najwięcej uwagi. Jakość tych obrazów, tak samo jak tekstu, są bardzo ważne dla odbioru posta przez użytkowników. Potencjalny klient zwraca uwagę na to, czy zdjęcia są ładnie obrobione, tekst nie ma błędów, a całość nawiązuje treścią do działalności firmy. Pakiety Office 365 oraz Microsoft Family zawierają wszystkie podstawowe narzędzia, potrzebne do napisania i edycji tekstu oraz przygotowania prezentacji lub krótkich plików wideo. Z kolei, jeśli potrzebujesz programu do edycji zdjęć lub tworzenia gifów dla swojego fanpage’a, najnowsze oprogramowanie Windows 10 Pro pozwala na pobieranie darmowych programów do obróbki graficznej oraz bardziej skomplikowanych formatów wideo. Fajnymi i pomysłowymi grafikami przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów oraz przedstawisz swoją firmę w pozytywnym świetle. 

Kobieta przeglądająca media społecznościowe
(fot. d3sign / Moment / Getty Images)

Dodawaj przemyślane posty

Zasada “dodawaj byle co, żeby tylko coś się działo”, nie jest najlepszą taktyką na firmowe konta społecznościowe. Niestety spam niskimi jakościowo postami jedynie zirytuje odbiorców i potencjalnych klientów, a nie zachęci ich do skorzystania z usług Twojej firmy. Owszem, ruch na profilu jest bardzo istotny dla zasięgów, ale czasem lepiej poświęcić więcej czasu na stworzenie wartościowego wpisu, niż dodać pięć zupełnie bezsensownych postów jednego dnia. Postaraj się tworzyć jak najbardziej przemyślane i przydatne dla klienta posty. Mogą to być wpisy informacyjne, zachęcające do kontaktu, dobrym pomysłem będzie także seria z odpowiedziami na pytania klientów. 

Reklama dźwignią handlu

Nie lekceważ siły reklamy. Promuj swoje posty i opłacaj reklamy, dzięki którym Twoje treści dotrą do większej ilości klientów. Reklamy pomagają również zwiększyć zasięgi oraz aktywność na stronie. Post, który wybierzesz do promocji powinien być przemyślany, zawierać ważne dla klienta informacje i dopracowaną grafikę, która będzie dobrze oddawać charakter firmy. Postaw na treść, która objaśni pokrótce nowemu klientowi, czym zajmuje się Twoja firma, jaki jest zakres usług i czym wyróżnia się ona na tle konkurencji. Postaraj się, by post był intrygujący i zapraszający. 

Ludzie korzystający z laptopów i telefonów
(fot. Eternity in an Instant / Stone / Getty Images)

Ta sama nazwa na wszystkich portalach

Tworząc konta na różnych portalach, zachowaj tę samą nazwę oraz jej pisownię. Różne nazwy profili będą zniechęcały odwiedzających do szukania Twojej firmy na innych portalach społecznościowych. Konsekwencja w pisowni ułatwi klientowi znalezienie profilu firmy na kilku stronach. Nazwą konta powinna być wyłącznie nazwa firmy, bez dodatków w postaci numerów, znaków specjalnych, czy innych liter. Dla przykładu, jeśli Twoja firma nazywa się KowalPol, nie nazywaj konta na Twitterze KowalPol123 czy KowalPol!!. Te dodatkowe znaki tylko utrudniają zainteresowanym znalezienie profilu. 

Promocja firmy na portalach społecznościowych to w tych czasach podstawa prowadzenia skutecznego marketingu. Praktycznie każdy korzysta teraz z mediów społecznościowych, a to działa na Twoją korzyść! Wykorzystaj w pełni potencjał mediów społecznościowych i reklamuj na nich swoje usługi!

Zdjęcie główne artykułu: fot. R Franca / EyeEm / Getty Images

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *