Spędzasz dużo czasu na portalach społecznościowych? Zobacz, jak można na tym zarabiać!

Spędzasz dużo czasu na portalach społecznościowych? Zobacz, jak można na tym zarabiać!

Wiele osób posiadających konto na Instagramie, profil na Facebooku czy inne popularne media społecznościowe, zastanawia się, jak z pisania postów zrobić biznes. Jak zarabiać na Instagramie wiedzą celebryci, a czy mniej znani użytkownicy Internetu też poradzą sobie z takim wyzwaniem? Sprawdźmy, jakie pomysły na monetyzowanie mediów społecznościowych są teraz na czasie.

Czas to pieniądze

Powszechny i błyskawiczny dostęp do Internetu sprawia, że każdy z nas spędza czas na popularnych portalach społecznościowych. Jedni tylko szybko sprawdzą, co słychać u znajomych i czy nie przyszły jakieś powiadomienia, a inni scrollują Facebooka i Instagrama tracąc przy tym rachubę czasu. Tak wiele informacji wpada w oko i wydaje się interesująca w podręcznych serwisach, że można zmarnować sporo godzin tygodniowo, albo … dowiedzieć się jak zarabiać na Instagramie, pisać posty, które przyciągają uwagę i publikować świetne grafiki. Gdyby podliczyć czas spędzony na social mediach z pewnością nie jedna osoba mogłaby to porównać z pracą na pełen etat. Zanim zaczniesz zarabiać na publikowaniu treści, postaraj się zadbać o swój osobisty wizerunek i profil. Jakość publikowanych zdjęć i postów to droga do sukcesu!

Kto zarabia na social mediach?

Wciąż słyszy się o osobach, które zarabiają na portalach społecznościowych, tym bardziej teraz, bo zmieniły się przepisy opodatkowania takich korzyści. Jak wielu z nich potrafi utrzymywać się wyłącznie z działań na Instagramie? Najbardziej atrakcyjni dla reklamodawców w ramach jednorazowej współpracy otrzymują 40 lub 50 tys. zł (stawki w 2022 roku). Gwiazdy mniejszego formatu mogą liczyć na zarobek do kilkunastu tysięcy złotych.

Fot.: freepik.com / freepik

Influencerzy zarabiają na współpracy z agencjami reklamowymi w promowaniu rozmaitych dóbr. Dziś w branży liczą się nie tylko największe gwiazdy, ale też profile o niewielkim zasięgu. Mikro influencerzy są cenni ze względu na rolę odgrywaną na specyficznym, wąskim rynku. Zarabiają od 4 tysięcy zł za zdjęcie promujące produkt, a wynagrodzenie dla najlepszych sięga nawet 1 mln zł rocznie.

Od czego zacząć?

Zanim zaczniesz zarabiać na publikowaniu treści, musisz zadbać o swój profil. Autentyczny wizerunek oraz jakość publikowanych zdjęć i postów to klucz do sukcesu. Po drugie zasięgi – jeśli chcesz, aby wpływały na twoje konto satysfakcjonujące kwoty, musisz trafiać do jak największej ilości odbiorców. Nikt nie mówi, że musisz od razu wykazać się milionem obserwujących, jednak wiedza o zasadach działania algorytmów i poszerzaniu zasięgów, szybko okaże się niezbędna. O czym jeszcze warto pamiętać? Zaskoczy cię, jak ważną rolę odgrywa systematyczność. Zadbaj o takie sprawy, jak:

  • Regularne publikowanie postów,
  • Odpowiednia pora dnia na publikację,
  • Przyzwyczaj fanów do konkretnej godziny publikacji,
  • Nigdy nie idź na kompromis w sprawie jakość zdjęć.

Więcej informacji o tym, jak można zarabiać prowadząc na Instagramie znajdziesz w artykule na portalu SocialPress.pl

Zdjęcie główne: freepik.com / amenic181

Zostaw komentarz
Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *