Spędzasz dużo czasu na portalach społecznościowych? Zobacz, jak można na tym zarabiać!

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Wiele osób posiadających konto na Instagramie, profil na Facebooku czy inne popularne media społecznościowe, zastanawia się, jak z pisania postów zrobić biznes. Jak zarabiać na Instagramie wiedzą celebryci, a czy mniej znani użytkownicy Internetu też poradzą sobie z takim wyzwaniem? Sprawdźmy, jakie pomysły na monetyzowanie mediów społecznościowych są teraz na czasie.

Czas to pieniądze

Powszechny i błyskawiczny dostęp do Internetu sprawia, że każdy z nas spędza czas na popularnych portalach społecznościowych. Jedni tylko szybko sprawdzą, co słychać u znajomych i czy nie przyszły jakieś powiadomienia, a inni scrollują Facebooka i Instagrama tracąc przy tym rachubę czasu. Tak wiele informacji wpada w oko i wydaje się interesująca w podręcznych serwisach, że można zmarnować sporo godzin tygodniowo, albo … dowiedzieć się jak zarabiać na Instagramie, pisać posty, które przyciągają uwagę i publikować świetne grafiki. Gdyby podliczyć czas spędzony na social mediach z pewnością nie jedna osoba mogłaby to porównać z pracą na pełen etat. Zanim zaczniesz zarabiać na publikowaniu treści, postaraj się zadbać o swój osobisty wizerunek i profil. Jakość publikowanych zdjęć i postów to droga do sukcesu!

Kto zarabia na social mediach?

Wciąż słyszy się o osobach, które zarabiają na portalach społecznościowych, tym bardziej teraz, bo zmieniły się przepisy opodatkowania takich korzyści. Jak wielu z nich potrafi utrzymywać się wyłącznie z działań na Instagramie? Najbardziej atrakcyjni dla reklamodawców w ramach jednorazowej współpracy otrzymują 40 lub 50 tys. zł (stawki w 2022 roku). Gwiazdy mniejszego formatu mogą liczyć na zarobek do kilkunastu tysięcy złotych.

Fot.: freepik.com / freepik

Influencerzy zarabiają na współpracy z agencjami reklamowymi w promowaniu rozmaitych dóbr. Dziś w branży liczą się nie tylko największe gwiazdy, ale też profile o niewielkim zasięgu. Mikro influencerzy są cenni ze względu na rolę odgrywaną na specyficznym, wąskim rynku. Zarabiają od 4 tysięcy zł za zdjęcie promujące produkt, a wynagrodzenie dla najlepszych sięga nawet 1 mln zł rocznie.

Od czego zacząć?

Zanim zaczniesz zarabiać na publikowaniu treści, musisz zadbać o swój profil. Autentyczny wizerunek oraz jakość publikowanych zdjęć i postów to klucz do sukcesu. Po drugie zasięgi – jeśli chcesz, aby wpływały na twoje konto satysfakcjonujące kwoty, musisz trafiać do jak największej ilości odbiorców. Nikt nie mówi, że musisz od razu wykazać się milionem obserwujących, jednak wiedza o zasadach działania algorytmów i poszerzaniu zasięgów, szybko okaże się niezbędna. O czym jeszcze warto pamiętać? Zaskoczy cię, jak ważną rolę odgrywa systematyczność. Zadbaj o takie sprawy, jak:

  • Regularne publikowanie postów,
  • Odpowiednia pora dnia na publikację,
  • Przyzwyczaj fanów do konkretnej godziny publikacji,
  • Nigdy nie idź na kompromis w sprawie jakość zdjęć.

Więcej informacji o tym, jak można zarabiać prowadząc na Instagramie znajdziesz w artykule na portalu SocialPress.pl

Zdjęcie główne: freepik.com / amenic181

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*