Coca-Cola i Pepsi nie promowały w tym roku swoich słynnych napojów gazowanych w ramach Super Bowl. Ale nie tylko ci czołowi giganci zrezygnowali z autopromocji w trakcie największego eventu sportowego w Ameryce. Budweiser i Hyundai również wycofali się z emisji swoich reklam podczas pojedynku między Chiefs i Buccaneers, który miał miejsce 7 lutego. To otworzyło drzwi niektórym reklamodawcom, aby mogli pojawić się na antenie po raz pierwszy.
Wszystkie cztery firmy podały różne oficjalne oświadczenia, tłumaczące ich decyzje z wycofania się z imprezy, ale pewne jest to, że wspólnym mianownikiem, są powody ekonomiczne spowodowane pandemią COVID-19. Warto wspomnieć, że 30 sekund w trakcie widowiska kosztuje 5 milionów za pojedynczą transmisję reklamy.
Budweiser w oficjalnym komunikacie oznajmił, że decyduje się na relokację inwestycji na rzecz osób dotkniętych pandemią COVID-19. Marka przeznaczyła część swojego czasu antenowego na reklamy z udziałem Ad Council i COVID Collaborative – grupy ekspertów w dziedzinie zdrowia, edukacji i gospodarki.
Coca Cola oznajmiła zaś, że rezygnacja z reklamy została podjęta ze względu na„pewność, że inwestują w odpowiednie zasoby w tych bezprecedensowych czasach”. CNBC donosi, że akcje Coca-Coli spadły o 14 procent w ciągu ostatniego roku.
Hyundai zaś oświadczył w oficjalnym komunikacie:
To była decyzja oparta na priorytetach marketingowych, harmonogramie nadchodzących premier, dlatego doszliśmy do wniosku, że w tym roku najlepiej jest przydzielić nasze zasoby marketingowe w inne miejsca.
Zdjęcie główne artykułu: fot. Mike Ehrmann / Staff / Getty Images Entertainment / Getty Images