12 grudnia, zaraz po emisji „Faktów”, stacja TVN zaprezentuje charytatywny blok reklamowy. Dochód zostanie przekazany na rzecz posiłków dla ubogich, ugotowane przez lokale, które zgłoszą się do udziału w akcji.
Inicjatywa zapowiada się jako mistrzowskie 2w1. Z jednej strony osoby potrzebujące będą miały okazję na ciepły i syty posiłek, z drugiej – wsparcie dostaną także przedsiębiorcy z branży gastronomicznej, którzy z uwagi na pandemiczne obostrzenia utracili możliwość zarobku.
Akcja przebiegać będzie pod hasłem „Gotujemy się na podwójną pomoc”. W spocie możemy zobaczyć Magdę Gessler, która zachęca do wzięcia udziału i aktów wzajemnej pomocy.
Chętni restauratorzy mogą wysłać swoje zgłoszenie do 25 listopada przez zakładkę #TVNpomagajmysobie na stronie tvn.pl. Wartość jednego posiłku przewidziana jest na 20 zł brutto, zaś każdy z lokali może liczyć na wsparcie w wysokości 13 tys. zł brutto.
Patronat nad inicjatywą objęła Federacja Polskich Banków Żywności oraz Bank Żywności SOS w Warszawie.