UOKiK przygląda się działalności influencerów – co z tego wyniknie?

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów od dłuższego czasu baczniej przygląda się aktywności influencerów w internecie. Działania UOKiK mają uporządkować rynek treści sponsorowanych w mediach społecznościowych.

Od ubiegłego roku UOKiK uważniej sprawdza działalność influencerów i prowadzi postępowania wyjaśniające. Celem tych działań jest stworzenie – na wzór europejskich regulacji – zasad oznaczania współpracy komercyjnej w internecie, aby odbiorcy mieli pewność, czy przedstawiane treści są obiektywną recenzją, czy sponsorowaną reklamą. Urząd zamierza również popularyzować wiedzę na temat działalności influencerów.

Dzięki aktywności UOKiK wzrosła świadomość polskich konsumentów, a influencerzy dokładniej oznaczają swoje publikacje. Są do tego zresztą zobowiązani, gdyż za brak współpracy z Urzędem grozi im postępowanie wyjaśniające i kary finansowe, które mogą sięgać aż 50 mln euro.

Zdj. główne: geralt/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*