Z biblioteczki marketera: najlepsze książki o marketingu i sprzedaży

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Niezależnie od tego, w jakiej branży działamy, prowadząc własny biznes musimy mieć świadomość tego, że nieustannie zahaczamy o kwestie sprzedaży. W końcu zależy nam na tym aby klient wybrał nas – nasze produkty, naszą wiedzę ekspercką, nasze usługi.

Wiedzę na ten temat najlepiej czerpać z profesjonalnych książek. Jak jednak wybrać te najlepsze?

Książki o marketingu i sprzedaży, które powinieneś przeczytać

Niezależnie od tego, czy jesteśmy nowicjuszami w dziedzinie marketingu, czy jesteśmy z nim zaznajomieni od lat, poszerzanie wiedzy, stałe dokształcanie i inspirowanie się coraz to nowymi technikami to konieczność. Bez tego narażamy się na nieuniknione popadnięcie w zastój.

Na szczęście na rynku roi się od pozycji książkowych, dotyczących zarówno marketingu, jak i sprzedaży, które w profesjonalny, ale przystępny sposób dostarczają cennych informacji. Skorzystać z nich może każdy, nie tylko początkujący marketer. Jednak jak w tym gąszczu propozycji wybrać te, które najbardziej nam się przydadzą? Które książki najbardziej warto przeczytać? Przedstawiamy kilka ciekawych propozycji.

1. „To jest marketing”, Seth Godin

Bardzo często polecana książka poruszająca tematykę istoty marketingu. Tym, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę w branży, w jasny i klarowny sposób przedstawia kwintesencję marketingowej działalności, a tym, którzy siedzą w tej tematyce od lat, może pomóc przypomnieć cenne podstawy. Posiłkując się wieloma przykładami firm, którym udało się odnieść sukces dzięki znalezieniu swojej niszy, Godin zgrabnie zapoznaje czytelnika z mocą i magią marketingu.

2. “7 nawyków skutecznego działania”, Stephen Covey

Pozycja, która polecana jest nie tylko dla osób poruszających się po branży marketingu i sprzedaży, podnosząca świadomość i jakość życia także w innych, niekoniecznie zawodowych obszarach. Autor, który dużą część życia poświęcił na studiowanie automatycznych stylów myślenia i działania, przedstawił w swojej książce 7 kroków, mających na celu zwiększenie naszej efektywności i wyczulenie nas na zasady dobrej i zdrowej komunikacji.

3. “Psychologia sprzedaży”, Brian Tracy

Obowiązkowa lektura dla każdego handlowca. Brian Tracy zajmuje się tematyką sprzedaży od lat, jego doświadczenie jest ogromne, a obecnie jest jednym z najpopularniejszych i najbardziej wziętych mówców na świecie. 

Posługując się przykładami z własnej przeszłości oraz historiami zasłyszanymi od uczestników swoich szkoleń, przedstawia szereg pomysłów na to, jak z przeciętnego handlowca przeobrazić się w handlowca wybitnego, osiągającego wielkie sukcesy. Dowiemy się z niej m.in. jak odpowiednio rozmawiać, od czego zaczynać sprzedaż, na co zwracać szczególną uwagę.

4. „Marketing 4.0”, Philip Kotler

Częstym problemem książek traktujących o marketingu jest fakt, że szybko się dezaktualizują. Branża błyskawicznie się zmienia, ewoluuje, rozrasta się o nowe elementy. Chcąc zrozumieć, jak działać w marketingu współcześnie i jak wdrożyć się w tę eklektyczną analogowo-cyfrową erę, przeczytanie pozycji Kotlera jest obowiązkowe. Z całą pewnością pomoże każdemu udoskonalić kontakty online i offline między naszą marką a potencjalnym klientem.

5. “The Art of Social Selling” Shannon Belew

Wraz z eksplozją platform mediów społecznościowych, firmy mogą teraz korzystać z określonych społeczności internetowych i mieć pewność, że komunikują się bezpośrednio i regularnie z docelową grupą konsumencką, a to miało kolosalny wpływ na zmianę w postrzeganiu marketingowej branży.

Cytując pouczające badania i przykłady ze świata rzeczywistego, Belew przedstawia czytelnikom szczegółową metodologię zwiększania sprzedaży i poszerzania bazy klientów za pośrednictwem Facebooka, Twittera, LinkedIn, Pinterest i innych platform.

Kilka powyższych pozycji to jedynie czubek góry lodowej, jeśli chodzi o cenne materiały dla handlowców i marketingowców, które pomogą nam uporządkować naszą wiedzę. Gdy już zaczniemy, na pewno pojawiać się będą kolejne lektury, dzięki którym solidnie uda nam się stanąć na marketingowych nogach.

Zdj. główne: Ergita Sela/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*