Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Jednym z najbardziej liczących się rynków e-commerce na świecie jest rynek francuski. Ten stan rzeczy raczej nie powinien nikogo dziwić, biorąc pod uwagę fakt, że francuska gospodarka plasuje się na 5. miejscu światowego zestawienia, a sam kraj i społeczeństwo są mocno zinternetyzowane. Dojrzałość francuskiego rynku internetowego daje szerokie pole do popisu, z którego coraz chętniej starają się korzystać polscy właściciele sklepów internetowych. Dlaczego obierają ten właśnie kierunek jako miejsce rozwoju swojego biznesu? Co sprawia, że warto jest zainwestować w marketing i SEO w kraju nad Loarą?
Francja – choć jawić się może jako trudny i skomplikowany rynek zbytu dla polskich produktów – daje duże możliwości rozwijania biznesu i powiększania przychodów. Owe możliwości wynikają przede wszystkim z wysokiego poziomu internetyzacji kraju, jak i z dużej świadomości użytkowników sieci, którzy obracając przy tym pieniądzem o dużej sile nabywczej, na porządku dziennym dokonują zakupów w Internecie.
Wykorzystanie działań pozycjonujących sklep internetowy we francuskich wyszukiwarkach i realizowanie ułożonej przez specjalistów strategii SEO mogą przybliżyć nas do francuskiego klienta i pozwolą stać się częścią tamtejszego rozwiniętego rynku e-commerce. Za dołączeniem do niego przemawiają liczne argumenty, które znajdują swoje biznesowe uzasadnienie. Które z nich powinny wziąć jednak górę nad innymi? Dlaczego – z biznesowego punktu widzenia – warto jest prowadzić działania SEO we Francji?
Na wstępie warto podkreślić, że Francja zajmuje zaszczytne drugie miejsce w Europie pod względem liczebności populacji (65 milionów mieszkańców). Dzięki temu stanowi ogromną grupę nabywczą, w której klientów chętnych robić zakupy w sieci nie brakuje. Co więcej – aż 91% mieszkańców kraju posiada stały dostęp do Internetu, a przeciętny mieszkaniec kraju nad Loarą spędza w nim aż 5h40min dziennie. Surfując po sieci przez tyle czasu, spotyka się on z setkami reklam i ofert sprzedażowych każdego dnia. Potencjał dotarcia do nowych odbiorców jest tu więc wysoki. Warto go wykorzystać.
Co do wielkości (a mamy tu na myśli przede wszystkim jego wartość) francuski rynek e-commerce plasuje się na 6. miejscu na świecie. Szacuje się, że aż 40 milionów mieszkańców tego kraju dokonuje zakupów za pośrednictwem Internetu – wybierając zarówno spośród ofert samodzielnych sklepów internetowych, jak i bardzo popularnych, międzynarodowych platform zakupowych. Statystyczny Francuz wydaje około 2500 euro rocznie na online shopping. Ten zawrotny wynik przekłada się na ogólne podsumowanie rynku. W samym 2019 roku (a więc jeszcze przed olbrzymim przyspieszeniem sprzedaży internetowej z uwagi na pandemię koronawirusa) e-commerce we Francji wart był około 100 miliardów euro. Dziś możemy mówić o liczbie znacznie wyższej.
Francuzi w Internecie najchętniej kupują wycieczki, ubrania, elektronikę, meble i kosmetyki. Mówi się jednak, że ich rynek jest dość chłonny, dlatego pozostałe kategorie (czy to biżuteria, rękodzieło czy może produkty spożywcze bądź tekstylia) mają szansę na sukces.
Nowoczesność francuskiego społeczeństwa znajduje swoje przełożenie w ich otwartości na produkty pochodzenia zagranicznego. Warto pamiętać, że zainteresowanie towarami spoza Francji rośnie, gdy są one dostępne na wyciągnięcie ręki, dlatego silna strategia widoczności w sieci będzie tu niezbędna. Na uwagę zasługuje nie tylko fakt popularności samych produktów zagranicznych, ale również platform zakupowych, na których można nabyć towary z całego świata. Amazon od lat cieszy się największym udziałem w rynku spośród wszystkich znanych sklepów tego typu. Będąc sprzedawcą polskim należy pamiętać, że rynek francuski jest wciąż otwarty na towary polskie.
Choć francuski rynek internetowy nie należy do najprostszych – bo jest wysoko rozwinięty i mocno konkurencyjny – to ekspansja w jego kierunku wydaje się być bardzo kusząca. Do zdobycia jest tu wiele – zamożni, świadomi i aktywni klienci, którzy chętnie wracają, zaistnienie w liczącym się środowisku handlowym i przede wszystkim – rozwój biznesu za granicą oraz zwiększenie wolumenów sprzedaży, a co za tym idzie – zysków.
Ułożenie pewnej strategii pozycjonowania i SEO we Francji pod kątem przede wszystkim wyszukiwarki Google, z której we Francji korzysta prawie 91% użytkowników, powinno być jednym z pierwszych kroków, jakie podejmiemy, chcąc zawalczyć o francuskiego konsumenta.
Innowacyjną ofertą SEO dla krajów europejskich może pochwalić się polska agencja SEOgroup, która opracowała zaawansowaną i jedyną na rynku autorską koncepcję SEO360®, dzięki której możliwe jest zdobycie szerokiej widoczności i nowych klientów za granicą – również we Francji.
Zdjęcia: materiał Klienta.