Agencja interaktywna – czym się zajmuje? Dlaczego warto z nią współpracować?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Działania marketingowe powinny stanowić integralną część strategii biznesowych każdego przedsiębiorstwa. Wielu zadań możemy podjąć się sami, jednak nie da się ukryć, że skuteczniejsi będą doświadczeni specjaliści, których znajdziemy między innymi w agencjach interaktywnych.

Profilu działalności agencji reklamowych czy marketingowych nikomu już raczej wyjaśniać nie trzeba. Więcej wątpliwości może nastręczać określenie „agencja interaktywna”. Agencje interaktywne powstały na bazie tych reklamowych, ale czerpią również z doświadczeń firm informatycznych, ponieważ zakres ich działania skupia się na środowisku internetowym. W odróżnieniu od klasycznych agencji pracownicy interaktywnej agencji nie korzystają z tradycyjnych kanałów promocji, takich jak telewizja, prasa czy radio, tylko skupiają się na cyfrowych.

Agencja interaktywna – zakres działań

Zakres działalności poszczególnych agencji interaktywnych może nieznacznie różnić się od siebie. Jednak uogólniając, da się zauważyć, że zadania, których podejmują się agencje interaktywne, sprowadzają się do szeroko pojętego marketingu internetowego.

Jeśli chcielibyśmy wyszczególnić konkretne działania wchodzące w zakres usług agencji interaktywnej, moglibyśmy wskazać takie zadania, jak:

  • przeprowadzanie audytu SEO,
  • tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych,
  • tworzenie sklepów internetowych,
  • projektowanie aplikacji webowych,
  • link-building, czyli budowanie zaplecza linkowego,
  • prowadzenie kampanii reklamowych przy wykorzystaniu różnych narzędzi reklamowych, na przykład Allegro Ads (więcej o tym narzędziu przeczytasz tutaj: https://adsright.pl/allegro-ads/),
  • marketing szeptany,
  • budowanie wizerunku firmy w mediach społecznościowych,
  • wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w obrębie Internetu.

Agencje interaktywne mogą zaproponować również dodatkowe usługi, między innymi tworzenie content marketingu, czyli unikalnych i wartościowych treści, czy projektów graficznych.

Agencja interaktywna – dlaczego warto zdecydować się na współpracę?

Agencja interaktywna oferuje kompleksowe usługi, więc jeżeli zdecydujemy się na nawiązanie współpracy z nią, możemy mieć pewność, że specjaliści zajmą się wszystkimi niezbędnymi zadaniami, a my będziemy mogli spokojnie skupić się na swoim biznesie. Nawet jeśli możemy pochwalić się zaskakującą wiedzą z marketingu, to więcej od specjalistów nie wiemy. Niektóre kampanie reklamowe, szczególnie te nowe czy tworzone przy użyciu bardziej skomplikowanych narzędzi, mogą wymagać wsparcia takiej agencji.

Zalet współpracy z agencją interaktywną jest wiele. Możemy oczekiwać większej widoczności w sieci, wyższego poziomu sprzedaży czy lepszej rozpoznawalności na rynku. Doświadczeni pracownicy agencji mogą także zwrócić uwagę na kwestie, które nam umknęły, na przykład aspekty techniczne witryny, wymagające poprawek, czy zaproponować nowe rozwiązania.

Zdjęcie główne: S O C I A L . C U T/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*