Artykuł sponsorowany
Na sukces sklepu internetowego składa się wiele czynników. Istotną rolę odgrywa między innymi obrana strategia marketingowa, efektywna logistyka dostaw czy przemyślana identyfikacja wizualna marki. Przeczytaj, na jakie jeszcze elementy warto zwrócić uwagę przy budowie sklepu online.
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, ile kosztuje sklep internetowy, a także jak wiele pracy trzeba włożyć w rozwój sklepu i regularne aktualizowanie oferty. Osoby, które nie mają specjalistycznej wiedzy programistycznej, mogą skorzystać z różnego rodzaju abonamentów, które umożliwiają stworzenie sklepu internetowego na platformie SaaS. W taki abonament wpisane są zwykle: koszt serwerowy, koszt utrzymania supportu technicznego i bieżąca naprawa błędów oraz cykliczne aktualizacje platformy sklepowej.
Przede wszystkim strona powinna być sprawna, funkcjonalna i czytelna dla wszystkich odbiorców. Warto zadbać o to, żeby była również responsywna i np. podpowiadała użytkownikowi zakup produktów, które pasują do zamówienia w wirtualnym koszyku czy informowała o wzmożonym zainteresowaniu klientów danym produktem. Ważne jest także dopasowanie domeny do urządzeń mobilnych w ramach optymalizacji mobilnej. Badania pokazują, że ¾ użytkowników opuszcza stronę internetową, jeśli ta wczytuje się dłużej niż 5 sekund. Należy pamiętać o tym, że strony niedopasowane do smartfonów i innych urządzeń mobilnych będą spadać w rankingu wyszukiwania Google na niższe pozycje za sprawą specjalnego algorytmu.
Innowacyjny i szybki sklep internetowy powinien dostosowywać się do nowych trendów i w krótkim czasie realizować złożone zamówienia. Warto umożliwić klientowi opłacanie zamówień przy pomocy różnych form płatności jak m.in. płatność za pomocą Blika, Payu, za pobraniem czy przy użyciu systemu odroczonej płatności.
Obecność na kanałach społecznościowych to jeden z podstawowych sposobów, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorcy. Warto zadbać o to, aby powiadomienia o przecenach, nowym asortymencie czy recenzje produktów figurowały na Instagramie i fanpage’u marki. Ważne, aby linki do mediów społecznościowych znajdowały się także na stronie sklepu. Sprawdzonymi sposobami na podtrzymanie relacji z klientem są także: wysyłanie regularnego newslettera, stworzenie programu lojalnościowego oraz informowanie klientów o dostępności produktu, który wcześniej został wyprzedany.
System spersonalizowanych rekomendacji produktowych pozwala zwiększyć średnią wartość koszyka klienta. Rekomendacje mogą być dobierane do odbiorcy sklepu na podstawie rzeczywistego ruchu i zachowania klientów. Umieszczenie tego rodzaju poleceń na karcie produktu lub na stronie koszyka pozwala również zwiększyć współczynnik zaangażowania klientów podczas zakupów w sklepie internetowym.
Warto korzystać z rozwiązań opartych o nowoczesną technologię, które pozwalają na integracje z hurtowniami, dzięki czemu możliwa jest automatyzacja procesu aktualizacji danych produktów. Jest to doskonała alternatywa dla ręcznego wprowadzania danych magazynowych, która pozwala dodatkowo zaoszczędzić czas i wykluczyć wiele pomyłek.
Zdjęcie główne: pexels.com/Negative Space