Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
SEO oraz content marketing to ważne elementy strategii marketingowej. Nie powinny być one traktowane oddzielnie, gdyż wpływają na siebie nawzajem w znaczącym stopniu. Świadomość tego faktu na pewno pomoże znacznie skuteczniej wykorzystać możliwości obu narzędzi.
Content marketing dostarcza jakościowych treści, które zapewniają sprawne indeksowanie i optymalizację witryny internetowej. SEO pozwala odpowiednio dostosować tekst pod kątem wyszukiwania, uwzględniając takie elementy jak frazy kluczowe, nagłówki, linki itp. Search Engine Optimization (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek w skrócie SEO) odnosi się do praktyk obejmujących takie dostosowywanie treści na stronie, aby zapewnić im jak najwyższe pozycje w wynikach.
Dobra znajomość SEO wiąże się z umiejętnościami technicznymi, związanymi ze znajomością m.in. kodowania strony. Specjaliści posługują się odpowiednimi narzędziami do analizowania słów kluczowych, przeprowadzania crawlingu stron i wiele więcej. Na stronach umieszcza się treści, czyli content marketing a SEO to dopasowanie tych treści pod kątem działania wyszukiwarek. Dlaczego należy równo traktować jedno i drugie, jako ważne elementy każdej strategii marketingowej.
Jedną z bardziej zwięzłych definicji pojęcia contenet marketing, a także SEO opracowano na potrzeby Content Marketing Institute i warto ją tutaj przytoczyć. Brzmi ona następująco: marketing treści – content marketing to pojęcie związane ze strategią marketingową, które koncentruje się na tworzeniu wartościowych treści w celu przyciągnięcia i utrzymania zdefiniowanej grupy odbiorców oraz docelowo pobudzenie ich do podjęcia określonego działania.
Content marketing może przybrać rozmaite kształty np. wpisów blogowych, opisów produktów, artykułów sponsorowanych. Oznacza to, że treści niosą za sobą rozmaity charakter:
Aktualność treści z punktu widzenia dopasowania SEO ma ogromne znaczenie. Zawsze na czasie, interesujące i przydatne treści tzw. evergreen, w sytuacji często zmieniającej się oferty sklepu, są niezwykle trudne do osiągnięcia. W wielu przypadkach trzeba je aktualizować, poprzez zmianę lub dodawanie kolejnych akapitów. Odświeżenie treści może obejmować zamieszczenie i zagęszczanie nowych słów kluczowych, uzupełnienie informacji lub zwrócenie uwagi na wyniki najnowszych badań. Obecnie kładzie się większy nacisk na jakość contentu, ponieważ Google ograniczył skuteczność niskiej jakości treści, których zaletą była jedynie ilość znaków. Teraz liczy się naturalność i kontekst, a więc temat i zwroty z otoczenia słowa kluczowego. Wyszukiwarki kierują do oryginalnego contentu, spełniającego potrzeby osób wyszukujących informacji. Więcej na portalu MarketingLink.pl.
Zdjęcie główne: elements.envato.com / LightFieldStudios