Ile kosztuje stworzenie strony internetowej?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Trudno w jednoznaczny sposób odpowiedzieć na to pytanie. Wszystko zależy od stopnia skomplikowania strony, indywidualnych wymagań klienta oraz tego, czy jej tworzeniem ma się zajmować freelancer, czy agencja.

Strona internetowa krok po kroku

Przed złożeniem zamówienia na stronę www warto rozważyć kilka najważniejszych kwestii. Pierwszą z nich jest to, jakiego rodzaju witryna będzie nam potrzebna. Czy ma być to prosta wizytówka zawierająca wyłącznie najważniejsze informacje na temat firmy i oferowanych przez nią produktów oraz usług, czy może rozbudowana strona z szeregiem podstron i animowanych elementów.

Biurko z wieloma przedmiotami
(źródło: pxhere.com)

Jeżeli chodzi o najpopularniejsze rodzaje witryn, zalicza się do nich:

  • Wizytówkę – tym mianem określa się prostą, przejrzystą stronę, zawierającą jedynie najważniejsze informacje. Najczęściej decydują się na nią firmy, które na co dzień działają poza środowiskiem internetowym i chcą jedynie zaznaczyć swoją obecność w sieci.
  • One Page – to witryna składająca się z jednej, często wydłużonej strony. W przejrzysty sposób przedstawia ona wszystkie najważniejsze informacje na temat danej firmy czy usługi.
  • Landing Page – strona, na którą użytkownicy trafiają po kliknięciu w link sponsorowany, banner lub przez mailing. Stanowi ona rozszerzenie treści znajdujących się w reklamie. W większości przypadków nie zawiera osobnych podstron i jest w pełni samodzielną witryną.
  • Blog – to strona internetowa umożliwiająca umieszczanie różnego rodzaju wpisów. Pozwala na bezpośrednią, osobistą komunikację z odbiorcami, dzięki czemu sprawdza się w przypadku wielu różnych branż. Daje także przestrzeń dla interakcji z klientem.

To jednak nie wszystkie dostępne rozwiązania. Możemy mieć do czynienia również z rozbudowaną firmową stroną czy sklepem internetowym.

Agencja kontra freelancer

Komu powierzyć stworzenie strony internetowej – wyspecjalizowanej agencji czy samodzielnemu freelancerowi? Każde z rozwiązań ma swoje zalety i wady. Jeżeli chodzi o agencję interaktywną, koszt takiej usługi nie będzie należał do najniższych. Jednocześnie można jednak liczyć na to, że strona www będzie unikatowa i zostanie stworzona w kompleksowy sposób. Do niewątpliwych atutów tego rozwiązania zaliczyć można m.in. indywidualny projekt graficzny, gwarancję prawidłowego funkcjonowania witryny, optymalizację SEO dla wyszukiwarek oraz doradztwo i pomoc posprzedażową.

Natomiast jeżeli chodzi o stworzenie strony przez freelancera, podczas wyboru kandydata najlepiej kierować się rekomendacjami zaprzyjaźnionych firm. Warto także zapoznać się z jego portfolio oraz opiniami, które można znaleźć w sieci. Skorzystanie z usług freelancera to dobre rozwiązanie dla osób, które dysponują nieco bardziej ograniczonym budżetem. Niestety, w tym przypadku istnieje prawdopodobieństwo, że nie otrzymamy gwarancji na prawidłowe działanie strony www oraz instrukcji jej obsługi.

Orientacyjne ceny stron internetowych

Z jakimi wydatkami należy się liczyć, chcąc zainwestować we własną stronę internetową? Najprostszym rozwiązaniem jest wizytówka, której koszt waha się średnio od 1000 do 1500 złotych. Programista na jej stworzenie potrzebuje średnio od 3 do 5 dni. Witryna typu blog to wydatek rzędu 500-1000 złotych, zaś za stronę typu One Page zapłacimy od 1000 do 2000 złotych. Tyle samo wydamy, jeśli zdecydujemy się na Landing Page. Średni koszt witryny firmowej waha się pomiędzy 1500 a 3000 złotych. Jeśli zależy nam na rozszerzonej stronie typu premium, na ten cel będzie trzeba przeznaczyć już od 3000 do 5000 złotych. Strona internetowa, która dodatkowo posiada swój własny sklep, to wydatek rzędu 2000-4000 złotych.

Monety ułożone w kopczyki
(fot. Ibrahim Rifath, źródło: unsplash.com)

Aby witryna w należyty sposób spełniała swoje zadanie – a więc przyciąganie nowych klientów – warto dodatkowo pomyśleć o jej pozycjonowaniu. Z firmą specjalizującą się w tego typu usługach można rozliczać się zarówno abonamentowo, jak i płacić za poszczególne efekty. To dodatkowy koszt, który jednak powinniśmy traktować jako dobrą inwestycję.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*