Jak wybrać branżę dla e-commerce?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Odpowiadając na pytanie, czym jest tak popularne e-commerce, najłatwiej powiedzieć, że e-commerce to każdy handel, który prowadzony jest w internecie. Mowa przede wszystkim o sklepach internetowych, które cieszą się coraz większą popularnością i uwagą. 

Możliwość przejrzenia stron dziesięciu sklepów należących do tej samej branży, oszczędza czas oraz pieniądze, które stracilibyśmy, gdybyśmy musieli jeździć między dziesięcioma lokalami tych samych sklepów. Niezależnie więc od tego, czy Twój internetowy sklep jest jedynie dodatkiem do funkcjonującego fizycznie, czy istnieje jedynie w internecie, warto zadbać o jego rozwój. 

Co się najlepiej sprzedaje?

Jeśli wydaje Ci się, że kolejnym krokiem rozwoju Twojej firmy powinien być dedykowany sklep internetowy, nie czekaj dłużej! E-commerce to przyszłość handlu. Nic więc dziwnego, że niektóre biznesy od razu przechodzą na ten etap, pomijając sklep stacjonarny. Tylko na jaką branżę zdecydować się, kiedy dopiero zaczynasz swoją przygodę z własną działalnością albo chciałbyś się przebranżowić? Warto zapoznać się z aktualnymi statystykami! Powiedzą Ci one, co w danym momencie sprzedaje się na lepiej, jakie branże mają przed sobą świetlaną przyszłość, a na co lepiej nie stawiać, jeśli nie chcesz szybko zostać bankrutem. 

Telefon z informacją o dotarciu przesyłki
(fot. Oscar Wong / Moment / Getty Images)

Raport „E-commerce w Polsce” mówi, że aktualnie najlepiej sprzedaje się odzież, dodatki i akcesoria (aż 72%), zaraz za nimi są książki, płyty i filmy oraz telefony, tablety i akcesoria GSM. Jednym z najgorzej schodzących towarów w świecie internetowego handlu są ubezpieczenia, produkty spożywcze oraz materiały budowlane i wykończeniowe. 

Jaka branża będzie najlepsza dla Ciebie?

Prawda jest taka, że nieważne, na co wskazują statystyki, badania i trendy – jeśli nie czujesz się w czymś dobrze, musiałbyś być chyba królem biznesu, by odnieść w tym sukces. Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym, że większość znanych przedsiębiorców odniosła sukces w tym, co jest ich pasją?

Jak przekłada się to na e-commerce? Wszystko tak naprawdę zależy od tego, czy uważasz się za eksperta w swojej branży. Oprócz pasji musisz mieć bowiem naprawdę wiele umiejętności. Prowadzenie sklepu internetowego oznacza nieustanny kontakt z towarem i klientem – nawet jeśli może wydawać Ci się zupełnie inaczej! Branża e-commerce oznacza ciągłe aktualizowanie opisów produktów, odpowiadanie na maile klientów z pytaniami, wątpliwościami i reklamacjami, organizowanie interesujących promocji (w końcu wszyscy wiedzą, że w internecie kupuje się dlatego, że jest taniej, prawda?) i wyszukiwanie nowych produktów, które mógłbyś sprzedawać. Dlatego przed podjęciem decyzji warto zastanowić się pomiędzy kilkoma branżami. Nie tylko pod względem tego, którą z nich najbardziej lubisz, ale też którą znasz i z której prowadzeniem będziesz mieć najwięcej umiejętności oraz kwalifikacji.

Dostawa świeżych produktów
(fot. Oscar Wong / Moment / Getty Images)

Czy warto stawiać na branże niszowe?

Internet to najlepsze miejsce na handel artykułami niszowymi, a wszystko przez szeroką paletę narzędzi marketingowych, które pomogą Ci dotrzeć do upragnionego targetu. Co więcej, taki rodzaj sprzedaży umożliwia wysyłkę także poza granice polski, co znacząco rozszerza grupę potencjalnych klientów. Właśnie dlatego jeśli szukasz swojej własnej niszy, nie bój się celować w mniej popularne branże i oryginalne artykuły dla wąskiej grupy konsumentów. W ostatnim czasie bardzo dobrze sprzedają się np. zabawki erotyczne, produkty wykonywane własnoręcznie czy też artykuły BIO. Dobrym źródłem informacji o tym, co aktualnie sprzedaje się najlepiej wśród konkretnych grup targetowych są grupy na Facebooku lub fora dyskusyjne. 

Zdjęcie główne artykułu: fot. Christina Reichl Photography / Moment / Getty Images

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*