70 lat – tyle IKEA wydawała swój drukowany katalog. Z okazji tej okrągłej rocznicy postanowiła jednak wysłać staruszka na emeryturę i zakończyć jego produkcję.
Do tej pory katalog był dostępny w formie tradycyjnej (drukowanej) oraz cyfrowej. Po wprowadzeniu zapowiedzianych zmian, przegląd produktów sieci meblowej będzie dostępny wyłącznie w mediach społecznościowych oraz w aplikacji mobilnej.
Początkowo – w sierpniu zeszłego roku – firma ogłosiła rezygnację z katalogu papierowego. Decyzja ta została przyjęta pozytywnie przez konsumentów, którzy coraz bardziej świadomie podchodzą do kwestii ekologii. Zgodnie uznano, że produkcja kolejnych ton papieru jest zwyczajnie zbędna. Dlaczego jednak zrezygnowano również z wersji cyfrowej?
Bezpośredni wpływ na tę zmianę okazał się mieć okres pandemii, który obnażył zupełnie nowe przyzwyczajenia konsumenckie. Według danych firmy zakupy online wzrosły w ostatnim czasie o 45%. IKEA postanowiła więc iść z duchem czasu i skupić się na rozwoju w digital marketingu.
Na otarcie łez dodamy jednak, że jesienią 2021 roku będzie można obejrzeć ostatnią, specjalną edycję katalogu.