Łódź memami stoi, czyli polityka z humorem

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Nie da się ukryć, że memy już dawno zdominowały środowisko internetowe i przestały ograniczać się wyłącznie do roli „śmiesznych obrazków”. Za ich pomocą komentujemy dziś aktualne wydarzenia i wyrażamy swoje poglądy. Memiczny trend postanowiła podchwycić Łódź.

Miasto zdecydowało się mówić o polityce miejskiej obrazkami. Statystyki pokazują, że był to wyjątkowo dobry ruch.

Łódź na czele stawki

Jak wynika z raportu trendów na Facebooku, profil Łodzi to najchętniej obserwowany profil miejski, który wyprzedził m.in. stolicę oraz Poznań.

Popularność miast wojewódzkich na Facebooku
Źródło: Polityka w Sieci

Wpływ na to, że Łódź założyła żółtą koszulkę lidera, mogło mieć oczywiście więcej czynników. Śmiało jednak można założyć, że istotną składową tego sukcesu jest wykorzystanie współczesnych środków wyrazu i bycie na bieżąco z internetowymi trendami.

Memy w praktyce

Miasto postanowiło np. w zabawny sposób skomentować rosnącą liczbę narodzin obywateli Łodzi:

A także (przyznajemy, dość odważnie!) poinformować mieszkańców o nowych działaniach jednej z łódzkich firm, nawiązując do kultowego w sieci filmiku:

Na co trzeba uważać?

Memy to przyjemny sposób na przekazywanie rozmaitych informacji, jednak w ich przypadku należy zachować szczególną czujność.

Co za dużo, to nie zdrowo. Przede wszystkim, komunikacja jednostki terytorialnej nie może się ograniczać tylko do tzw. śmieszkowania i memów, za to jest to świetny sposób na urozmaicenie komunikacji z odbiorcami.

Instytucje takie, jak miasto, muszą również wyjątkowo uważać na granice dobrego smaku, sarkazmu czy czarnego humoru, które przekroczyć jest niezmiernie łatwo.

Jednak, używane od czasu do czasu i z wyczuciem, memy stanowią świetny sposób na rozładowanie napięcia i przekazanie informacji językiem młodego odbiorcy.

Zdjęcie główne artykułu: fot. Radosław Żydowicz, źródło: unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*